Ενισχυμένος ο διεθνής χαρακτήρας της 37ης Athens International Jewellery Show

Ιδιαίτερα επιτυχής κρίθηκε από τους συμμετέχοντες η φετινή διοργάνωση

Διατήρησε τη δυναμική της σε εκθέτες και εκθεσιακό χώρο

Έντονο διεθνές ενδιαφέρον προσέλκυσε η 37η Athens International Jewellery Show, που πραγματοποιήθηκε στις 21 με 24 Φεβρουαρίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, στην Αττική, υποδεχόμενη ξένους εμπορικούς επισκέπτες από ΗΠΑ, Γερμανία, Τουρκία, Βουλγαρία, Δανία, Ελβετία, Κύπρο, Ολλανδία, Λιθουανία, Αζερμπαϊτζάν, Κόσοβο, Μεγάλη Βρετανία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Ισραήλ, Ιταλία, Κίνα και Ρουμανία. Η έκθεση, που χαρακτηρίσθηκε ως ιδιαίτερα επιτυχής από τους συμμετέχοντες, κατάφερε να διατηρήσει τη δυναμική της τόσο σε αριθμό εκθετών όσο και σε εκθεσιακό χώρο, αφήνοντας για μία ακόμη φορά έντονο το αποτύπωμά της στον κλάδο του κοσμήματος.

Ειδικότερα, η κλαδική έκθεση για το κόσμημα, το ρολόι, τους πολύτιμους λίθους, τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό αργυροχρυσοχοΐας, Athens International Jewellery Show, συγκέντρωσε σε 12.000 τ.μ. συνολικά 399 εκθέτες (άμεσους και έμμεσους), μεταξύ των οποίων και τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου, ενώ παρουσίασε όλες τις νέες τάσεις στον σχεδιασμό κοσμήματος και ωρολογίων. Οι άμεσοι εκθέτες ήταν 232 και προήλθαν από Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρο, Ισπανία, Τουρκία, Ινδία, Γερμανία, Βέλγιο και Εσθονία, ενώ οι έμμεσοι ήταν 167. Κατά τη διάρκεια της Athens International Jewellery Show «έτρεξε» και Hosted Buyers Program με την υποστήριξη του Enterprise Greece και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) και τη συμμετοχή προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών από Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Γεωργία, Εσθονία, Ισραήλ, Λετονία και Ουκρανία. Μάλιστα, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 200 επιχειρηματικές συναντήσεις.

Στη φετινή διοργάνωση φιλοξενήθηκε και το DESIGN SECTION, το καθιερωμένο τμήμα για το design με συμμετοχές Ελλήνων και ξένων σχεδιαστών κοσμήματος, το οποίο ανέδειξε την έμπνευση και την καινοτομία στον σχεδιασμό κοσμήματος μέσα από μοναδικές δημιουργίες.

Επίσης, πλούσιο ήταν το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων με ενημερώσεις των επιχειρήσεων του κλάδου της αργυροχρυσοχοΐας για τις διαδικασίες, τα οφέλη και τις δυνατότητες ένταξης προϊόντων του κλάδου στο καθεστώς προστασίας γεωγραφικής ένδειξης, αλλά και για τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία ΕΣΠΑ, με workshops για τα συνθετικά διαμάντια, με προβολή ταινιών μικρού μήκους της ΠΟΒΑΚΩ με θέμα την ελληνική κοσμηματοποιία, αλλά και με παρουσιάσεις γύρω από το ρολόι για τη βελτίωση της κατανόησής του από τους επαγγελματίες πωλήσεων.

Απονεμήθηκαν τα τρία βραβεία του Διαγωνισμού Σχεδιασμού Λογοτύπου για τα 100 χρόνια της ΔΕΘ-HELEXPO

Το 1ο βραβείο θα «συνοδεύει» όλες τις δράσεις της εταιρείας κατά το τρέχον, επετειακό έτος

Τα τρία βραβεία του Διαγωνισμού Σχεδιασμού Λογοτύπου για τα 100 χρόνια της ΔΕΘ-HELEXPO απένειμε στους νικητές η διοίκηση της εταιρείας στο πλαίσιο εκδήλωσης στην οποία συμμετείχαν επίσης τα μέλη της Οργανωτικής, αλλά και της Κριτικής Επιτροπής του Διαγωνισμού. Το 1ο βραβείο μεταφράστηκε σε χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ, ενώ το δεύτερο και το τρίτο σε χρηματικά έπαθλα 1.000 ευρώ έκαστο. Το λογότυπο που επικράτησε θα «συνοδεύει» όλες τις δράσεις της εταιρείας κατά το τρέχον, επετειακό έτος.

Ειδικότερα, το 1o βραβείο απονεμήθηκε στους φοιτητές του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου του ΑΠΘ Σώζωντα Κάλφα και Αγάπη-Αγγελική Σταυροχρήστου και στη σπουδάστρια γραφιστικής Σταυρούλα Πακαταρίδου, το 2ο βραβείο στη γραφίστρια Αικατερίνη Αζναούροβα και το 3ο βραβείο στη μηχανικό Μαρία Ζαφείρκου.

Η διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένη από τις τρεις προτάσεις που διακρίθηκαν, αλλά και από το σύνολο των συμμετοχών τόσο για την ποιότητά τους και την προέλευσή τους από όλη την Ελλάδα όσο και για τον μεγάλο αριθμό νέων ανθρώπων που συμμετείχαν και μάλιστα, όχι μόνο επαγγελματιών, αλλά και φοιτητών, που μοιράζονται το όραμα του εκθεσιακού φορέα.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν τα τρία λογότυπα, ενώ οι συμμετέχοντες που διακρίθηκαν είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τη διαδικασία και το αποτέλεσμά της και να γνωριστούν.

Το 2025 η ΔΕΘ-HELEXPO συμπληρώνει 100 χρόνια από την ίδρυσή της και θέλησε να αναδείξει μέσα από τη δημιουργία του επετειακού λογοτύπου τόσο την ιστορική της αξία όσο και τον σύγχρονο ρόλο της. Στόχος ήταν να αποτυπωθεί η διαχρονική προσφορά της εταιρείας στην ανάπτυξη της κοινωνικής, επιχειρηματικής και πολιτιστικής δυναμικής της χώρας.

13η Zootechnia – Στο 29% η αύξηση της επισκεψιμότητας

Περισσότεροι κατά 51% οι εμπορικοί επισκέπτες

Με αύξηση της συνολικής της επισκεψιμότητας κατά 29% και του αριθμού των εμπορικών της επισκεπτών κατά 51% έναντι της προηγούμενης διοργάνωσης του 2023 ολοκληρώθηκε η 13η Διεθνής Έκθεση για την Κτηνοτροφία και την Πτηνοτροφία, Zootechnia, που πραγματοποιήθηκε από 30 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, εντυπωσιακή αύξηση, της τάξης του 78%, σημείωσαν ειδικότερα οι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες που προήλθαν από 28 χώρες και συγκεκριμένα από Αλγερία, Αίγυπτο, Αρμενία, Μολδαβία, Κροατία, Κόσοβο, Τυνησία, Μαυριτανία, Ουκρανία, Βέλγιο, Βόρεια Μακεδονία, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Ισραήλ, Μ.Βρετανία, Τσεχία, Φιλιππίνες, Γεωργία, Ισπανία, Κύπρο, Ολλανδία, Πολωνία, Σερβία, Τουρκία, Ιρλανδία και Φιλανδία.

Σύσσωμος ο αγροτοκτηνοτροφικός κόσμος συνέρρευσε στη φετινή έκθεση, θέλοντας να ενημερωθεί για τις τελευταίες τεχνολογίες, αλλά και για τις καινοτόμες λύσεις στον κλάδο, που διανύει μια περίοδο μεγάλων προκλήσεων. Άλλωστε, στη φετινή Zootechnia η υψηλή τεχνολογία, η ρομποτική, οι αυτοματισμοί και η Τεχνητή Νοημοσύνη κυριάρχησαν μέσω της παρουσίας μεγάλων επιχειρήσεων. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν πάνω από 500 επιχειρηματικές συναντήσεις των hosted buyers με εκθέτες, χωρίς να υπολογίζονται τα επιχειρηματικά «ραντεβού» και των υπόλοιπων εμπορικών επισκεπτών.

Οι εκθέτες της Zootechnia -που κάλυψε 15.085 τ.μ. στεγασμένων και υπαίθριων χώρων έναντι 14.115 του 2023- ανήλθαν σε 954 (άμεσοι και έμμεσοι) έναντι 834 της προηγούμενης διοργάνωσης. Οι άμεσοι προήλθαν από Ελλάδα, Βουλγαρία, Γαλλία, Ιταλία, Κίνα, Κύπρο, Ολλανδία, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία και Τουρκία, ενώ οι έμμεσοι από 38 χώρες.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων της Zootechnia το 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο για το κρέας και τα προϊόντα του, μια συνδιοργάνωση της ΔΕΘ-HELEXPO και του MEAT NEWS, όπου εγνωσμένου κύρους ομιλητές αναφέρθηκαν στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του κλάδου, ενώ το Εργαστήριο Διατροφής και το Εργαστήριο Ζωοτεχνίας του Τμήματος Κτηνιατρικής του ΑΠΘ παρουσίασαν σε συνεργασία με τον εκθεσιακό φορέα καινοτόμες εφαρμογές στη ζωική παραγωγή.

Μεγάλη ήταν και η επισκεψιμότητα στο Σαλόνι Αλόγου και το Pet Festival, που διοργανώθηκαν στο πλαίσιο της Zootechnia και συγκέντρωσαν τα βλέμματα και των απλών επισκεπτών, οι οποίοι θαύμασαν τα εντυπωσιακά άλογα, αλλά και τα ζώα συντροφιάς, που φέτος περιλάμβαναν, εκτός από σκύλους και γάτες, ερπετά, ενυδρεία και καναρίνια.

Το επόμενο «ραντεβού» της ΔΕΘ-HELEXPO με τον αγροτικό κλάδο έχει «κλειστεί» στις 6 με 9 Μαρτίου στη Λάρισα στο πλαίσιο της AgroThessaly, ενώ ακολουθούν η Agrotica στις 29 Ιανουαρίου με 1 Φεβρουαρίου του 2026 και η Zootechnia στις 28-31 Ιανουαρίου του 2027.

Στην τελική ευθεία η διοργάνωση της ετήσιας συνέλευσης της CEFA στις 3 Ιουνίου στη Θεσσαλονίκη

Η συνεδρίαση της Δ.Ε. της CEFA στα Σκόπια έθεσε τις προτεραιότητες για το στρατηγικό σχέδιο της Ένωσης Εκθέσεων Κεντρικής Ευρώπης από το 2025-2030

Οι στρατηγικές προτεραιότητες της εκθεσιακής βιομηχανίας και οι πρωτοβουλίες της Ένωσης Εκθέσεων Κεντρικής Ευρώπης (CEFA), που πραγματοποιεί στις 3 Ιουνίου 2025 στη Θεσσαλονίκη την ετήσια γενική συνέλευση της, απασχόλησαν τη συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής της, η οποία διοργανώθηκε πρόσφατα στα Σκόπια.

Η διήμερη συνεδρίαση στα Σκόπια συγκέντρωσε τους ηγέτες του εκθεσιακού κλάδου από τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, ενώ από τη ΔΕΘ-HELEXPO συμμετείχε ο Διευθύνων Σύμβουλος, δρ. Κυριάκος Ποζρικίδης.

Η Διοικούσα Επιτροπή της CEFA ασχολήθηκε κυρίως με τα ζητήματα της ανανέωσής της εταιρικής ταυτότητας της CEFA, της δημιουργίας νέων πλαισίων συνεργασίας και της διαμόρφωσης στρατηγικού σχεδίου για την περίοδο 2025-2030. Οι συμμετέχοντες επίσης εξέτασαν τις προετοιμασίες ενόψει της γενικής συνέλευσης της CEFA στη Θεσσαλονίκη, η οποία θα συμπέσει με τους εορτασμούς για την 30ή επέτειο από την ίδρυση της.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO, υπογράμμισε ότι «είμαστε ενθουσιασμένοι που προετοιμαζόμαστε για τη γενική συνέλευση της CEFA στη Θεσσαλονίκη, μια εκδήλωση-ορόσημο, που όχι μόνο θα αναδείξει τα 30 χρόνια επιτευγμάτων μας, αλλά θα θέσει και τις προτεραιότητες για τη μελλοντική μας πορεία. Αυτή είναι μια κρίσιμη στιγμή για τη CEFA, καθώς συνεργαζόμαστε για να εξασφαλίσουμε ένα δυναμικό και βιώσιμο μέλλον για την εκθεσιακή βιομηχανία».

Να σημειωθεί ότι από τις 3-6 Ιουνίου 2025 η Θεσσαλονίκη και η ΔΕΘ-HELEXPO θα φιλοξενήσουν και το μεγάλο «ραντεβού» της διεθνούς εκθεσιακής βιομηχανίας για το 2025, το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της Παγκόσμιας Ένωσης Εκθέσεων-UFI (UFI European Conference), στο οποίο θα συμμετάσχουν 350 υψηλόβαθμα στελέχη της εκθεσιακής βιομηχανίας από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.

Η CEFA, στην οποία η ΔΕΘ-HELEXPO συμμετέχει ως μέλος από το 2013, είναι ένα σημαντικό δίκτυο οργανωτών εκθέσεων στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ιδρύθηκε το 1995 με σκοπό να αναδείξει την περιοχή σε ισχυρή πύλη εκθέσεων διεθνούς εμβέλειας, που θα υπερβαίνει τα φυσικά σύνορα των μελών της. Η αποστολή της CEFA είναι να βοηθά τα μέλη της να προσφέρουν στις επιχειρήσεις υψηλής ποιότητας διεξόδους στις αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η ΔΕΘ – HELEXPO: 100 ΕΤΩΝ ΤΟ 2025 – ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ

ΔΕΘ-HELEXPO: 100 ετών το 2025, αλλά δυναμικότερη από ποτέ

Σε τρία νέα παιδιά το 1ο βραβείο του διαγωνισμού της ΔΕΘ HELEXPO για τον σχεδιασμό λογοτύπου με αφορμή τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της

Με τον καλύτερο τρόπο ξεκινά για τη ΔΕΘ-HELEXPO το 2025, έτος συμπλήρωσης των 100 ετών από την ίδρυσή της, μετά και το momentum του 2024, κατά τη διάρκεια του οποίου σημειώθηκε κερδοφορία-ρεκόρ. Μάλιστα, στη σημερινή εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του εκθεσιακού φορέα, πέραν του απολογισμού της περσινής χρονιάς και της παρουσίασης των νέων δράσεων που σχεδιάζονται για το 2025, σηματοδοτήθηκε ο επετειακός χαρακτήρας του έτους, καθώς ανακοινώθηκε πως τρία νέα παιδιά κέρδισαν το 1ο βραβείο στον πρόσφατο διαγωνισμό της ΔΕΘ-HELEXPO για τον σχεδιασμό του επετειακού λογοτύπου με αφορμή τον έναν αιώνα από την ίδρυσή της.

Οι νικητές Σώζων Κάλφας, τριτοετής φοιτητής στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου του ΑΠΘ, από τη Θεσσαλονίκη, η Αγάπη-Αγγελική Σταυροχρήστου, τριτοετής φοιτήτρια στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου του ΑΠΘ, από την Αθήνα και η Σταυρούλα Πακαταρίδου, σπουδάστρια στη σχολή γραφιστικής του ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ, από την Καβάλα, παρουσίασαν το σκεπτικό τους πίσω από τη σχεδιαστική πρόταση, η οποία αντιπροσωπεύει την ιστορική διαδρομή και τη συμβολή της εταιρείας στην οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική ζωή της Θεσσαλονίκης.

Τα τρία παιδιά ευχαρίστησαν για τη δυνατότητα που τους δόθηκε να επεξεργαστούν ένα θέμα που έχει να κάνει με την ταυτότητα ενός φορέα που συμβάλλει στην εξέλιξη της Θεσσαλονίκης και την έχει διαμορφώσει και ευχήθηκαν το λογότυπο να εκτιμηθεί από τον κόσμο. «Στη σκέψη μας ήταν να συνδέσουμε τη ΔΕΘ με τον χρόνο. Με πέντε απλές γραμμές αρθρώνουμε τον χρόνο και την ίδια στιγμή τον ίδιο τον θεσμό. Η δε δυναμική διαγώνιος υπογραμμίζει τη χρονική αυτή εξέλιξη» ανέφερε σχετικά ο Σώζων Κάλφας.
Στον διαγωνισμό, που συγκέντρωσε μεγάλο ενδιαφέρον, υποβλήθηκαν προτάσεις από όλη την Ελλάδα τόσο από επαγγελματίες όσο και από φοιτητές και ιδιώτες. Το 1ο βραβείο του διαγωνισμού συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ, ενώ το 2ο και το 3ο βραβείο από χρηματικά έπαθλα 1.000 ευρώ έκαστο.

2025: Ξεκινά δυναμικά

Κατά την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO, κ. Τάσος Τζήκας, αναφέρθηκε στο EBITDA των 3,5 εκατ. ευρώ του 2024, μιλώντας για τη μεγαλύτερη κερδοφορία μετά τη Μεταπολίτευση, ενώ τόνισε πως η ανάπλαση προχωρά, σημειώνοντας πως αυτή τη στιγμή έχει κατακυρωθεί το project management του έργου και ο στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2026 να εγκατασταθεί ο ανάδοχος. Προϊδέασε δε για τις δράσεις που σχεδιάζονται στο πλαίσιο του επετειακού χαρακτήρα του 2025, μεταξύ των οποίων ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία της Έκθεσης και τη σχέση της με την πολιτική, οικονομική και πολιτιστική δραστηριότητα της χώρας, ένα λεύκωμα, αλλά και μια δράση με κοινωνικό περιεχόμενο για τις 13 Περιφέρειες, σε μια κίνηση ανταπόδοσης για τη διαχρονική συνεργασία τους. Η κορύφωση δε των εκδηλώσεων τοποθετείται στη Γενική Έκθεση του Σεπτεμβρίου.

Έναν σύντομο απολογισμό της χρονιάς που πέρασε με θετικό πρόσημο έκανε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO, δρ Κυριάκος Ποζρικίδης, σημειώνοντας πως οι επισκέπτες στα εκθεσιακά γεγονότα αυξήθηκαν κατά 33% το 2024 έναντι του 2023, φτάνοντας τους 648.646, ενώ αναφερόμενος στις συνεδριακές εκδηλώσεις σημείωσε πως ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 13,5% και ανήλθε σε 269. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της UFI που θα φιλοξενηθεί στις αρχές του Ιουνίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, στη γενική συνέλευση της CEFA, που κλείνει 30 χρόνια, αλλά και στη γενική συνέλευση του ΣΟΚΕΕ, αμφότερες εντός της Έκθεσης. «Η παγκόσμια εκθεσιακή βιομηχανία συναντάται στη Θεσσαλονίκη» τόνισε.

«Η ανάπλαση της ΔΕΘ θα είναι ένα από τα σπουδαιότερα έργα που έχουν γίνει στην Ελλάδα στον χώρο των εκθέσεων. Και για τη Θεσσαλονίκη θα είναι ένα έργο εφάμιλλο με το μετρό. Είμαι βέβαιος πως μόλις ολοκληρωθεί θα μιλάμε για μια νέα Θεσσαλονίκη, για μια νέα Βόρεια Ελλάδα. Για μια Θεσσαλονίκη που, έχοντας αναβαθμίσει το αεροδρόμιο, το λιμάνι, έχοντας παραδώσει το μετρό και παραδίδοντας τα επόμενα χρόνια το FlyOver, θα έχει ένα εκθεσιακό που θα βάλει την πόλη στην ‘’καρδιά’’ των εκθέσεων παγκοσμίως» ανέφερε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας. Μάλιστα, ευχαριστώντας τη διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO για τη συνεργασία όσο ήταν Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, σημείωσε πως και από τη νέα του ιδιότητα θα είναι δίπλα στη ΔΕΘ. «Τα καλύτερα για τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία, τη χώρα μας είναι μπροστά» πρόσθεσε.
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας Θράκης), κ. Κώστας Γκιουλέκας, τόνισε πως η έκθεση ανοίγει μια νέα σελίδα στην ιστορία της και το να τα εκατοστήσει είναι πλέον μια ευχή που δεν αρκεί γι’ αυτήν, καθώς προχωρά μπροστά. «Η ανάπλαση θα προχωρήσει. Η Θεσσαλονίκη τη στηρίζει, η Ελλάδα τη στηρίζει» ανέφερε.

Με τη σειρά της η αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κα Μελίνα Δερμεντζοπούλου, σημείωσε πως η διοίκηση της Περιφέρειας, όπως ήταν πάντα παρούσα, θα συνεχίσει να κάνει το καλύτερο δυνατό, στηρίζοντας τη ΔΕΘ.

«Συμβάλλαμε στον μέγιστο βαθμό ο καθένας από τη θέση του για το θετικό αποτύπωμα» τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων της ΔΕΘ-HELEXPO, κ. Παναγιώτης Χατζηιωάννου, σημειώνοντας πως τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν δεν είναι μόνο αριθμοί, αλλά μια απτή απόδειξη της ομαδικότητας και της προσήλωσης των εργαζομένων. «Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε με τον ίδιο ενθουσιασμό, αποφασιστικότητα και συνεργατικό πνεύμα, ώστε η νέα χρονιά να είναι ακόμα πιο επιτυχημένη» είπε.

Χαιρετισμούς απηύθυναν επίσης εκπρόσωποι πολιτικών κομμάτων, από τη ΝΔ ο γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, κ. Σταύρος Καλαφάτης, από τον ΣΥΡΙΖΑ ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, κ. Χρήστος Γιαννούλης, από το ΠΑΣΟΚ ο διευθυντής του γραφείου του προέδρου του κόμματος στη Θεσσαλονίκη, κ. Δημήτρης Σαρηγιάννης, από το ΚΚΕ ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Δελλής και από τη Νίκη ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης, κ. Νίκος Παπαδόπουλος.

Με προσήλωση στη βιώσιμη ανάπτυξη η ΔΕΘ – HELEXPO

Με προσήλωση στη βιώσιμη ανάπτυξη και στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος η ΔΕΘ-HELEXPO

Η στρατηγική της βιώσιμης ανάπτυξης που εφαρμόζει με συνέπεια η ΔΕΘ-HELEXPO αποτυπώνεται με σαφήνεια στον τελευταίο απολογισμό βιωσιμότητας, που κατήρτισε και ολοκλήρωσε για το έτος 2023 ο εθνικός εκθεσιακός φορέας.
Η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2023 της ΔΕΘ-HELEXPO παρουσιάζει τις ενέργειες και τις επιδόσεις της εταιρείας στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης και της εφαρμογής των κριτηρίων ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία και Εταιρική Διακυβέρνηση).

Η Έκθεση συντάχθηκε με βάση τα Πρότυπα του Global Reporting Initiative (GRI) 2021, ενώ επίσης ευθυγραμμίζεται με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UN SDGs).

Για το 2023, η ΔΕΘ-HELEXPO προχώρησε σε περαιτέρω ενδυνάμωση της δέσμευσής της για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, την κοινωνική συνεισφορά και την ενίσχυση της εταιρικής διακυβέρνησης με νέα έργα και πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν βιώσιμη ανάπτυξη και εξέλιξη. Στο πλαίσιο αυτό προχωρώντας σε νέες δράσεις, ενίσχυσε την πρωτοβουλία Zero Waste, που ξεκίνησε το 2022, την οποία επέκτεινε σε όλες τις εκθέσεις της.

Στόχος για την επόμενη χρονιά είναι η μείωση των απορριμμάτων κατά 7%, ενώ συμμετείχε ενεργά και στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τη μείωση των απορριμμάτων σε μεγάλες εκδηλώσεις (Waste Minimazation in Large Events https://www.interregeurope.eu/minev),ενισχύοντας τη συμβολή της στην προστασία του περιβάλλοντος.

Η προσπάθειά της για προσβασιμότητα και κοινωνική ένταξη αποτυπώνεται στη βελτίωση των υποδομών για άτομα με αναπηρίες και στη χρήση σύγχρονων εργαλείων για την υποστήριξη όλων των επισκεπτών.

Επιπλέον, η αναγνώρισή της ΔΕΘ-HELEXPO ως «Great Place to Work» για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της για ένα θετικό και υποστηρικτικό εργασιακό περιβάλλον.

Η αναπτυξιακή πορεία, η βιωσιμότητα και η ικανότητα της ΔΕΘ-HELEXPO να προσαρμόζεται στα πιο επίκαιρα δεδομένα της παγκόσμιας εκθεσιακής βιομηχανίας έχουν άρρηκτη σχέση και με την ανάπλαση του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης. Το νέο εκθεσιακό κέντρο θα είναι απόλυτα βιοκλιματικό με τις εγκαταστάσεις του να έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να μειώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Θα δημιουργηθεί μαζί με το νέο εκθεσιακό κέντρο και ένα σύγχρονο Μητροπολιτικό Πάρκο με περισσότερες από 3.000 νέες δενδροφυτεύσεις και 100.000 τ.μ. πρασίνου.

Την Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2023 της ΔΕΘ-HELEXPO μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ.

Από τις 3-6 Ιουνίου 2025 το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της Παγκόσμιας Ένωσης Εκθέσεων-UFI στη Θεσσαλονίκη

350 υψηλόβαθμα στελέχη της διεθνούς εκθεσιακής βιομηχανίας θα αποτυπώσουν τις εξελίξεις του κλάδου

Το μεγάλο «ραντεβού» της διεθνούς εκθεσιακής βιομηχανίας για το 2025, το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της Παγκόσμιας Ένωσης Εκθέσεων-UFI (UFI European Conference), που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη από τις 3-6 Ιουνίου 2025, παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Παγκόσμιο Συνέδριο της UFI στην Κολωνία.

Το Συνέδριο της UFI στη Θεσσαλονίκη θα αποτελέσει ένα πρωτοποριακό και καινοτόμο συνεδριακό γεγονός, στο οποίο θα συμμετάσχουν 350 υψηλόβαθμα στελέχη της εκθεσιακής βιομηχανίας από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
Μάλιστα, η UFI θα διοργανώσει εκείνες τις ημέρες για πρώτη φορά το European Event Week με εκδηλώσεις για τη διεθνή εκθεσιακή βιομηχανία, στην οποία εντάσσεται και το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της Θεσσαλονίκης.

Την παρουσίαση του Συνεδρίου της UFI για το 2025 έκανε στην Κολωνία ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της UFI, Δρ. Κυριάκος Ποζρικίδης, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων τη δυναμική της Θεσσαλονίκης ως εκθεσιακού και συνεδριακού προορισμού σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των υποδομών και της οικονομίας της, αλλά και της τουριστικής ελκυστικότητάς της.

Το 2025 αποτελεί ένα κομβικό χρονικό σημείο για τη ΔΕΘ-HELEXPO, καθώς συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ίδρυσή της, ενώ και η UFI τον επόμενο χρόνο κλείνει έναν αιώνα ζωής και οι επετειακές της εκδηλώσεις θα ξεκινήσουν από τη Θεσσαλονίκη.

Μια «ανάσα» από το… sold out η Πανελλήνια Έκθεση για τη Γεωργία και την Κτηνοτροφία, Agrothessaly

Από τις 6 έως τις 9 Μαρτίου 2025 στη Σκεπαστή Αγορά Νεάπολης στη Λάρισα

Μια «ανάσα» από την πλήρη κάλυψή της βρίσκεται η Πανελλήνια Έκθεση για τη Γεωργία και την Κτηνοτροφία, Agrothessaly, και μάλιστα τρεις μήνες πριν από τη διοργάνωσή της, από τις 6 έως τις 9 Μαρτίου του 2025, καθώς η ζήτηση για εκθεσιακό χώρο ξεπέρασε τις προσδοκίες. Η Agrothessaly, περιφερειακή εκθεσιακή οργάνωση με πανελλαδική όμως εμβέλεια, είναι απόρροια της στρατηγικής συνεργασίας της ΔΕΘ-HELEXPO και του Δήμου Λαρισαίων και πραγματοποιείται ανά διετία στη Σκεπαστή Αγορά Νεάπολης στη Λάρισα.

Στο επίκεντρό της βρίσκονται η προβολή των προϊόντων της εγχώριας και της διεθνούς αγροτο-κτηνοτροφικής παραγωγής, η ενημέρωση επί των πρόσφατων εξελίξεων στο μέτωπο των νέων τεχνολογιών, αλλά και η εμπορική δικτύωση των εκθετών εντός και εκτός συνόρων.

Η νέα Δημοτική Αρχή της Λάρισας έχει αγκαλιάσει, από την πρώτη στιγμή, τον θεσμό της Agrothessaly, επενδύοντας στη στρατηγική συνεργασία με τη ΔΕΘ-HELEXPO για την ανάδειξη του πολύτιμου κεφαλαίου του αγροτικού κόσμου και του τομέα της αγροδιατροφής στη Λάρισα και την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας.

Aνοιχτός διαγωνισμός λογοτύπου – 100 Χρόνια ΔΕΘ HELEXPO

Διαγωνισμό σχεδιασμού του επετειακού λογοτύπου των 100 χρόνων από την ίδρυσή της προκηρύσσει η ΔΕΘ-HELEXPO

Θα αποτυπώνει τη διαχρονική προσφορά της στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής και πολιτιστικής δυναμικής της Ελλάδας

Στην προκήρυξη διαγωνισμού για τον σχεδιασμό ενός εμβληματικού λογοτύπου, που θα είναι συνώνυμο της συνεισφοράς, της ιστορικής διαδρομής και της συμβολής της ΔΕΘ-HELEXPO στην εξέλιξη της χώρας εδώ και 100 χρόνια, προχωρά ο εθνικός εκθεσιακός φορέας.

Το 2025, η ΔΕΘ-HELEXPO συμπληρώνει έναν αιώνα ιστορίας και προσφοράς, γιορτάζοντας τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της και επιθυμεί να αναδείξει μέσα από τη δημιουργία του επετειακού λογοτύπου την ιστορική αξία και τον σύγχρονο ρόλο της. Το λογότυπο θα αποτυπώσει και τη διαχρονική προσφορά της ΔΕΘ-HELEXPO στην ανάπτυξη της κοινωνικής, επιχειρηματικής και πολιτιστικής δυναμικής της Ελλάδας.

Ο εικαστικός διαγωνισμός εντάσσεται στο πλαίσιο των εορταστικών δράσεων, που θα πραγματοποιηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025, με αφορμή τα 100 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας.

Η ΔΕΘ-HELEXPO, με απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου της, όρισε Οργανωτική και Κριτική Επιτροπή του διαγωνισμού, προκειμένου να διασφαλιστεί η υψηλή ποιότητα των συμμετοχών και να επιλεγεί ένα λογότυπο, το οποίο θα αναδεικνύει την ιστορία, τις αξίες και την προσφορά του φορέα στην Ελλάδα και διεθνώς. Οι δημιουργοί καλούνται να εμπνευστούν από το παρελθόν και να κοιτάξουν στο μέλλον, σχεδιάζοντας ένα λογότυπο που θα αφήσει το αποτύπωμά του, συνδυάζοντας την παράδοση με τη σύγχρονη αισθητική.

Ο διαγωνισμός είναι ανοιχτός σε επαγγελματίες (αρχιτέκτονες, γραφίστες, διαφημιστές, εικαστικούς κ.ά.), αποφοίτους, φοιτητές και σπουδαστές (Πολυτεχνείου, Καλών Τεχνών, Εικαστικών και άλλων συναφών σχολών), καθώς και σε ιδιώτες που επιθυμούν να συμμετάσχουν. Οι συμμετοχές μπορούν να είναι ατομικές ή ομαδικές, χωρίς περιορισμό στον αριθμό μελών κάθε ομάδας.

Η τελική ημερομηνία και ώρα υποβολής των προτάσεων συμμετοχής είναι η Παρασκευή, 20η Δεκεμβρίου 2024 στις 14:00. Η Κριτική Επιτροπή θα συνεδριάσει το διάστημα μεταξύ 7-24 Ιανουαρίου 2025 για την επιλογή των νικητών του διαγωνισμού, και τα αποτελέσματα θα δημοσιευθούν άμεσα. Στο πλαίσιο ανάδειξης των νικητών, θα επιλεγούν, βάσει αξιολόγησης, τρία (3) έργα, τα οποία θα παρουσιαστούν τυπωμένα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο της ΔΕΘ-HELEXPO, προκειμένου το κοινό να έχει την ευκαιρία να γνωρίσει τη δημιουργικότητα των συμμετεχόντων.

Ο δημιουργός της πρότασης που θα κερδίσει το πρώτο Βραβείο θα λάβει χρηματικό έπαθλο ύψους δύο χιλιάδων ευρώ (€2.000), ενώ το δεύτερο και τρίτο Βραβείο θα συνοδεύονται από χρηματικό έπαθλο χιλίων ευρώ (€1.000) το καθένα. Η απονομή των βραβείων θα πραγματοποιηθεί σε ειδική εκδήλωση, που θα τιμήσει τις δημιουργικές προτάσεις και θα αναδείξει τη σημασία τους για τον εορτασμό των 100 χρόνων του φορέα.

Την προκήρυξη του διαγωνισμού και την αίτηση συμμετοχής θα την βρείτε στο link: https://helexpo.gr/anoixtos-diagonismos-sxediasmou-logotupou/

Πιο διεθνής από ποτέ η 39η PHILOXENIA HOTELIA

Αυξημένοι κατά 57% οι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες από 41 χώρες

Πιο διεθνής από ποτέ ήταν η φετινή 39η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού & Ξενοδοχειακού Εξοπλισμού, PHILOXENIA HOTELIA, που ανέδειξε τον έντονα εξωστρεφή της χαρακτήρα τόσο σε επίπεδο εκθετών όσο και εμπορικών επισκεπτών και υποδέχθηκε, εκτός από τον κόσμο του εγχώριου τουριστικού κλάδου, και σημαντικούς «παίκτες» από το εξωτερικό. Ειδικότερα, οι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες προήλθαν από 41 χώρες και ήταν αυξημένοι κατά 57% έναντι της περσινής διοργάνωσης. Οι δε συναντήσεις μεταξύ των hosted buyers και εκθετών της PHILOXENIA HOTELIA ξεπέρασαν κατά πολύ τις 4.000. 

Συνολικά οι εκθέτες της PHILOXENIA HOTELIA, που πραγματοποιήθηκε από τις 14 έως τις 16 Νοεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, ήταν 342 από την Ελλάδα και 24 χώρες του εξωτερικού και κάλυψαν 12.000 τ.μ. σε τέσσερα περίπτερα. Ειδικότερα οι ξένες συμμετοχές προήλθαν από Αρμενία, Λουξεμβούργο, Ινδονησία, Φιλιππίνες, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Πολωνία, Πορτογαλία, Βουλγαρία, Κύπρο, Κόσσοβο, Αίγυπτο, Ηνωμένο Βασίλειο, Αλβανία, Ιταλία, Μαρόκο, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβενία, Μολδαβία, Κούβα, Χώρες Ινδικού Ωκεανού (με 22 εταιρείες, τουριστικά καταλύματα και τουριστικά πρακτορεία από τις Κομόρες, Μαδαγασκάρη, Μαυρίκιο και Σεϋχέλλες). Μάλιστα, η Μολδαβία, η Κούβα και οι Χώρες του Ινδικού Ωκεανού συμμετείχαν για πρώτη φορά στην έκθεση.

Οι προσκεκλημένοι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες (Full Hosted Buyers) ήταν περισσότεροι από 140 από 36 χώρες, ενώ την έκθεση επισκέφτηκαν και δύο επιχειρηματικές αποστολές 80 ατόμων από τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία. Πέραν όμως των ξένων εμπορικών επισκεπτών, η PHILOXENIA HOTELIA υποδέχτηκε και υψηλόβαθμα στελέχη τουριστικών φορέων και οργανισμών ξένων χωρών, μεταξύ των οποίων οι Μολδαβία, Σερβία, Αλβανία, Κούβα και Ιορδανία, αλλά και μία πολυπληθή αντιπροσωπεία από τη συμμετοχή του Κοσσόβου στην έκθεση.

Ο δήμος Διδυμοτείχου, Τιμώμενος Προορισμός της 39ης PHILOXENIA HOTELIA, βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των επισκεπτών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να γνωρίσουν την ακριτική αυτή περιοχή σε όλες της τις διαστάσεις, πολιτιστικές, ιστορικές, γαστρονομικές. 

Στη φετινή PHILOXENIA HOTELIA συμμετείχε για πρώτη φορά και ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ), ο οποίος ήταν στρατηγικός συνεργάτης στην έκθεση. Ο ΟΔΑΠ θέλησε να συστήσει στο κοινό αναδυόμενους πολιτιστικούς προορισμούς και να υπογραμμίσει τη στενή σχέση πολιτισμού και τουρισμού, μια σχέση από όπου προέκυψε και το θέμα του Συνεδρίου της PHILOXENIA HOTELIA με τίτλο «Experience. Culture. Everywhere. – Connecting the Dots». Μάλιστα, στο Συνέδριο, το οποίο διοργανώθηκε από τον ΟΔΑΠ και τη ΔΕΘ-HELEXPO, καταγράφηκε μεγάλη προσέλευση. 

Η έκθεση όμως προσέλκυσε το ενδιαφέρον και των απλών επισκεπτών, που βρήκαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν μια ευρεία γκάμα επιλογών για τις επόμενες διακοπές τους, συμμετέχοντας σε κληρώσεις με πλούσια δώρα, τα οποία ήταν προσφορά τουριστικών και ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.   

Χορηγός Φιλοξενίας του Συνεδρίου της PHILOXENIA HOTELIA ήταν η Fraport, η TAXIWAY ήταν «Συνεργάτης Ασφαλών Μετακινήσεων & Μεταφορών», ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης χορήγησε τα city tours στους hosted buyers και το ΔΙΠΑΕ υποστήριξε το πρόγραμμα των b2b συναντήσεων με εθελοντές. Στρατηγικός Συνεργάτης στη PHILOXENIA HOTELIA ήταν ο ΟΔΑΠ και υπό την αιγίδα τους έθεσαν την έκθεση το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης), η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο ΕΟΤ, ο ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ, η ΠΟΞ, ο HAPCO και ο FEDHATTA.

Η PHILOXENIA HOTELIA ήταν μια Zero Waste έκθεση.