Επανέναρξη λειτουργίας δωρεάν χώρου στάθμευσης εντός της ΔΕΘ

Η ΔΕΘ-HELEXPO, στο πλαίσιο της διαρκούς στρατηγικής της για την ενεργό συμβολή της στη βελτίωση της καθημερινότητας εντός του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης, ανακοινώνει την επανέναρξη της λειτουργίας δωρεάν χώρου στάθμευσης εντός των εγκαταστάσεών της.

Συνεπής προς την πάγια δέσμευσή της για αρωγή στην αντιμετώπιση του ελλείμματος χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης – όπως έχει αποδειχθεί και από αντίστοιχες πρωτοβουλίες της στο πρόσφατο παρελθόν – η Διοίκηση του εκθεσιακού φορέα προχώρησε στην απόδοση στους πολίτες του χώρου ολιγόωρης στάθμευσης.

Κατόπιν αξιολόγησης του προγράμματος εκδηλώσεων της εταιρείας, ο χώρος στάθμευσης λειτουργεί από την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου και θα παραμείνει ανοιχτός μέχρι την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου. Η καταληκτική ημερομηνία ορίζεται βάσει των απαιτήσεων προετοιμασίας για τη διοργάνωση του θεματικού πάρκου «Αστερόκοσμος», η ανάπτυξη του οποίου επιβάλλει την πλήρη δέσμευση του συγκεκριμένου τμήματος.

Πλαίσιο Λειτουργίας

Για την εύρυθμη λειτουργία και την ασφάλεια των χρηστών, έχει εγκατασταθεί η προβλεπόμενη σήμανση και ισχύουν οι εξής παράμετροι:

• Ωράριο Λειτουργίας
Δευτέρα έως Παρασκευή 07:00 – 20:00.

• Καθεστώς Στάθμευσης
Ο χώρος διατίθεται αποκλειστικά για ολιγόωρη στάθμευση. Μετά το πέρας του ωραρίου (20:00), εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κ.Ο.Κ. και τα οχήματα θα απομακρύνονται με τη συνδρομή της Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

• Πλαίσιο Ευθύνης
Η είσοδος και η στάθμευση γίνονται με αποκλειστική ευθύνη των οδηγών. Η ΔΕΘ-HELEXPO ουδεμία ευθύνη φέρει για τυχόν φθορές, κλοπές, ατυχήματα ή περιστατικά πυρκαγιάς εντός του χώρου.

Περισσότερους από 20.000 επισκέπτες από 47 χώρες υποδέχθηκαν οι Philoxenia-Hotelia και FOOD & DRINKS by Detrop

“Γιόρτασε τα 40 της χρόνια η Philoxenia”

Την είσοδό τους σε μια νέα εποχή εγκαινίασαν οι Philoxenia-Hotelia και FOOD & DRINKS by Detrop, που, φέρνοντας φέτος πιο κοντά τον τουρισμό με τη γαστρονομία, υποδέχθηκαν από τις 14 έως τις 16 Νοεμβρίου περισσότερους από 20.000 επισκέπτες από 47 χώρες στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις στους συμμετέχοντες. Μάλιστα, στις δύο εκθέσεις, που συγκέντρωσαν 550 εκθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 4.350 επιχειρηματικά προγραμματισμένα ραντεβού, τα οποία έθεσαν τις βάσεις για μελλοντικές συνεργασίες, ενώ επί ένα τριήμερο παρουσιάστηκαν προορισμοί εντός και εκτός συνόρων, επιχειρήσεις φιλοξενίας, εταιρείες καφεστίασης και γαστρονομικοί θησαυροί της χώρας μας. Οι δύο εκθέσεις μέσα από την ένωση των δυνάμεών τους απέδειξαν ότι μπορούν να συνδυάσουν παράδοση, καινοτομία και επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Τη φετινή διπλή διοργάνωση σηματοδότησε η συμπλήρωση των 40 ετών της Philoxenia, που ανέδειξε ένα πανόραμα προορισμών και τουριστικών επιχειρήσεων, υποδεχόμενη 300 εκθέτες από την Ελλάδα και 21 χώρες του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων η Αρμενία, η Αίγυπτος, η Βοσνία, η Γεωργία, η Ιορδανία, η Ινδονησία, η Τουρκία και η Πορτογαλία. Την τιμητική της είχε η Σερβία με συμμετοχές από αρκετές περιοχές της, με τη ΔΕΘ-HELEXPO μάλιστα να υπογράφει μνημόνιο συνεργασίας με την Περιφερειακή Γραμματεία Οικονομίας και Τουρισμού της Βοϊβοντίνα και τον Εκθεσιακό Οργανισμό του Νόβι Σαντ, ενώ μνημόνιο συνεργασίας υπεγράφη και με την τουρκική «Izmir Fair Services, Culture & Art Affairs Trade Inc.» (IZFAS).

Στο επίκεντρο της 40ης Philoxenia βρέθηκε ένα ενισχυμένο επιχειρηματικό B2B πρόγραμμα με δύο άξονες:

-Τo B2B Corporate Networking, μια νέα προσθήκη, όπου 25 εταιρείες είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν με εκθέτες, ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία που παρουσίασαν τις τουριστικές τους υπηρεσίες.
-Το Hosted Buyers Program με 110 προσκεκλημένους επαγγελματίες του τουρισμού από 36 χώρες. Μάλιστα, με Χορηγό Γαστρονομίας την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Πελοποννήσου γεύτηκαν τοπικά προϊόντα, ενώ ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης χορήγησε το city tour και το Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού του ΔΙΠΑΕ υποστήριξε με εθελοντές. Μέσω αυτών των προγραμμάτων πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από 3.700 προγραμματισμένα B2B ραντεβού, ενώ η έκθεση υποδέχθηκε και δύο επιχειρηματικές αποστολές με περίπου 100 άτομα από τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία, καθώς και μια πολυμελή αποστολή από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων.

Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα 40 χρόνια της Philoxenia πραγματοποιήθηκε υπό την οργανωτική ευθύνη της ΔΕΘ-HELEXPO και του ΕΟΤ έκθεση τουριστικής αφίσας με υλικό από το 1985 έως σήμερα, ενώ σε συνεργασία με την κοινότητα Greek Instagramers Events διοργανώθηκε φωτογραφικός διαγωνισμός «40 Years of Philoxenia», τα νικητήρια έργα του οποίου παρουσιάστηκαν στο περίπτερο 13. Μάλιστα, τα εγκαίνια της Philoxenia συνοδεύτηκαν από δεξίωση του ΕΟΤ για τις τέσσερις δεκαετίες της έκθεσης στον χώρο του τουρισμού. Η 40η Philoxenia-Hotelia είχε στρατηγικό συνεργάτη τον ΕΟΤ και επίσημο συνεργάτη τον ΟΔΑΠ και διοργανώθηκε υπό την αιγίδα των ΣΕΤΕ, ΗΑΤΤΑ, ΠΟΞ, ΞΕΕ και HAPCO.

Στο πλαίσιο των πλούσιων παράλληλων εκδηλώσεών της ξεχώρισε το συνέδριο «Philoxenia in a Digital Era: Beyond 4.0», Καινοτομία, Φιλοξενία, Προορισμοί στην Ψηφιακή Εποχή, που φώτισε τις εξελίξεις στο νέο αυτό τουριστικό κεφάλαιο, υπογραμμίζοντας πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μονόδρομος σε μια εποχή ταχύτατων εξελίξεων κατά την οποία η τουριστική εμπειρία έχει αλλάξει ριζικά. Το συνέδριο συνδιοργανώθηκε από τις ΔΕΘ-HELEXPO και Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα από την Αντιπεριφέρεια Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Αντιπεριφέρεια Τουρισμού. Βρέθηκε δε υπό την αιγίδα του ΕΟΤ, του ΣΕΠΕ και του ΣΕΤΠΕ, με χορηγό φιλοξενίας τη Fraport Greece.

Επίσης, καθώς η έκθεση αποτελεί μια πλατφόρμα για την άμεση σύνδεση του προσωπικού με την αγορά εργασίας, φιλοξενήθηκε στο συνεδριακό κέντρο «Ι.Βελλίδης» η παράλληλη δράση Job Festival από τη Skywalker.

Πόλος έλξης των επαγγελματιών αποτέλεσε και η έκθεση FOOD & DRINKS by Detrop, η οποία συγκέντρωσε 250 εκθέτες, με δυναμική συμμετοχή των Περιφερειών Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας και Βορείου Αιγαίου, αλλά και brands από χώρες όπως η Αιθιοπία, η Αυστραλία, η Βουλγαρία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Κίνα και η Νότια Αφρική.

Το All about Café, που φέτος έσπασε κάθε ρεκόρ με την παρουσία πάνω από 60 μεγάλων brands του κλάδου, πρωταγωνίστησε. Τις εντυπώσεις μάλιστα έκλεψε το Coffee Village, sponsored by Eurogat, όπου οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν καινοτόμες εκδηλώσεις, σεμινάρια και workshops. Μεγάλο ενδιαφέρον είχαν επίσης τα θεματικά αφιερώματα Drinks & Wine by Oenos, Golden Olive, Dairy, Herbs & Honey, Global & Local που ανέδειξαν τοπικές γεύσεις και προϊόντα. Μεταξύ των highlights ήταν το Food Stage της Μακεδονικής Κουζίνας, όπου η Ένωση Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας μαγείρευε ζωντανά, το Olive Oil Bar της Δυτικής Ελλάδας και το Pairing Bar, όπου συνδυάζονταν προϊόντα των εκθετών.

Την ίδια στιγμή μεγάλες ξένες αλυσίδες super market, σημαντικοί εισαγωγείς από ευρωπαϊκές χώρες, τη Μέση Ανατολή, τη Νότια Αμερική και τα Βαλκάνια, προσκεκλημένοι αγοραστές και εμπορικοί επισκέπτες από Βαλκάνια, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία, Ολλανδία, Τσεχία, Ουγγαρία, Γερμανία, Πολωνία, Λουξεμβούργο, Κύπρο, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιορδανία, Κύπρο και Βραζιλία, αλλά και Έλληνες αγοραστές από μεγάλα εγχώρια super market και τον κλάδο της εστίασης βρέθηκαν στη FOOD & DRINKS by Detrop και πραγματοποίησαν περισσότερα από 650 B2B ραντεβού, σε συνεργασία με τον ΣΒΕ (Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος), μέλος του δικτύου Enterprise Europe Network – Hellas (ΕΕΝ).

Στο πλαίσιο της έκθεσης πραγματοποιήθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά η τελετή απονομής των Food Experts’ Awards (FEA) 2025, που διοργανώθηκαν από το Cibum.gr. Η εκδήλωση, αφιερωμένη στην καινοτομία, την υπευθυνότητα και την αριστεία, αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, συγκεντρώνοντας εταιρείες, επιστήμονες, επαγγελματίες και φορείς από όλη τη χώρα.

 

Βραβεύτηκαν οι νικητές του 1ου νεανικού μουσικού διαγωνισμού «Stage Z – Youth Band Battle»

Στην 1η θέση το συγκρότημα Christiana Soull + Bikkø

Με μεγάλη επιτυχία και με τη συμμετοχή δεκάδων νέων μουσικών σχημάτων από όλη τη χώρα ολοκληρώθηκε ο πρώτος νεανικός μουσικός διαγωνισμός Stage Z – Youth Band Battle, μια νέα πρωτοβουλία της ΔΕΘ-HELEXPO που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 89ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης από τις 6 έως τις 14 Σεπτεμβρίου. Η διοργάνωση προσέφερε μοναδικές στιγμές ζωντανής μουσικής στους επισκέπτες της έκθεσης, αναδεικνύοντας παράλληλα τη δυναμική της σύγχρονης ελληνικής νεανικής μουσικής σκηνής.

Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού σηματοδοτήθηκε από τη βράβευση των νικητών πριν από μερικές ημέρες από τη διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO σε ειδική εκδήλωση παρουσία στελεχών της συνδιοργανώτριας δισκογραφικής εταιρείας Fine Records και της ΕΡΤ3, χορηγού επικοινωνίας του Stage Z – Youth Band Battle, αλλά και των μελών της κριτικής επιτροπής. Ο διαγωνισμός προσέλκυσε έντονο ενδιαφέρον, με 41 νεανικά μουσικά σχήματα να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής. Από αυτά, 36 προκρίθηκαν στην επόμενη φάση, ενώ τελικά 28 μπάντες ανέβηκαν στη σκηνή, μετατρέποντας τον ειδικά διαμορφωμένο υπαίθριο χώρο ανάμεσα στα περίπτερα 9, 10 και 13 σε μια δυναμική μουσική αρένα.

Το απαιτητικό έργο της αξιολόγησης των διαγωνιζομένων ανέλαβε κριτική επιτροπή αποτελούμενη από τους εξής καταξιωμένους επαγγελματίες του μουσικού χώρου:

Joseph Powell – Fine Records, Musician & Senior Project Manager
Μέμα Μπινοπούλου – Fine Records, Manager & Public Relations
Aki Rei – Music Producer
Έλενα Αγγελίδου – Ραδιοφωνική Παραγωγός
Νίκος Στεφανίδης – Μουσικός Παραγωγός

Μετά από μια εντατική διαδικασία αξιολόγησης, η επιτροπή ανέδειξε τους τρεις μεγάλους νικητές που ξεχώρισαν για την ποιότητα και την καλλιτεχνική τους αρτιότητα:

1η θέση: Christiana Soull + Bikkø

-Χριστιάνα Σουλιώτη
-Βασίλης Αγγελογιάννος

2η θέση: Viceroy

-Γιώργος Γιαβασίδης
-Νίκος Καμακάς
-Αλέξανδρος Ηλιάδης

3η θέση: Moses Remax

-Νίκος Γράψας
-Άλκης Μπέλος
-Βασίλης Παδιώτης
-Μάριος Ζιάβρος

Τα έπαθλα των νικητών είναι σημαντικά, καθώς θα τους παράσχουν ουσιαστικά εφόδια για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Συγκεκριμένα, ο πρώτος νικητής εξασφαλίζει ένα δισκογραφικό συμβόλαιο με την εταιρεία Fine Records. Ο δεύτερος και ο τρίτος νικητής κερδίζουν από μία ζωντανή ηχογράφηση στο υπερσύγχρονο studio της ραδιοφωνίας της ΕΡΤ3, καθώς και συνεντεύξεις σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές του σταθμού. Η κριτική επιτροπή επισήμανε το υψηλό επίπεδο των συμμετεχόντων, τονίζοντας πως πολλά από τα συγκροτήματα που διαγωνίστηκαν διαθέτουν τα απαραίτητα ποιοτικά και καλλιτεχνικά χαρακτηριστικά για μια αξιόλογη πορεία στη μουσική βιομηχανία. Η θερμή ανταπόκριση των μουσικών σχημάτων και το υψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο των συμμετοχών αποτελούν την καλύτερη επιβράβευση για την προσπάθεια αυτή της ΔΕΘ-HELEXPO και μια ισχυρή βάση για τη συνέχιση του Stage Z – Youth Band Battle και στο μέλλον.

«Όαση» για τους επαγγελματίες του κλάδου η 39η KOSMIMA

Ξένοι εμπορικοί επισκέπτες από 16 χώρες

Μια μικρή… όαση μέσα στο δυσμενές -εξαιτίας της ανόδου της τιμής του χρυσού- περιβάλλον αποτέλεσε για τους επαγγελματίες του κλάδου η 39η Διεθνής Έκθεση Κοσμήματος, Ωρολογίων, Πολύτιμων Λίθων, Μηχανημάτων και Εξοπλισμού KOSMIMA, η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 18 έως τις 20 Οκτωβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Η διοργάνωση ολοκληρώθηκε με την πλήρη ικανοποίηση των εκθετών, που μέσω των επαγγελματικών τους επαφών στη διάρκεια του τριημέρου δέχθηκαν παραγγελίες και προχώρησαν σε εμπορικές συναλλαγές. Μάλιστα, παρά την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, που έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τις υψηλές τιμές του χρυσού, η KOSMIMA υποδέχθηκε μεγάλο αριθμό εμπορικών επισκεπτών και επαγγελματιών του κλάδου τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό και συγκεκριμένα από 16 χώρες: Αζερμπαϊτζάν, Αλβανία, Αυστραλία, Βόρεια Μακεδονία, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, ΗΠΑ, Ιράν, Ιταλία, Κόσοβο, Κύπρο, Σερβία, Σρι Λάνκα και Τουρκία.

Σε εκθεσιακό χώρο 3.000 τ.μ. στα περίπτερα 8, 9 και 10 περισσότερες από 70 επιχειρήσεις από την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Βουλγαρία και την Τουρκία, καθώς και διεθνή brands από τις Ιταλία, Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ, Ελβετία, Γαλλία και Γερμανία, αξιοποίησαν με επιτυχία την KOSMIMA ως πλατφόρμα παρουσίασης των τελευταίων τάσεων σε κόσμημα και ρολόι ενόψει της χειμερινής περιόδου, αλλά και ως βήμα επαγγελματικής δικτύωσης.

Παράλληλα με το επιχειρηματικό σκέλος της έκθεσης αναδείχθηκε για μία ακόμη χρονιά και η καλλιτεχνική της έκφανση μέσω του 36ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φιλοτέχνησης Σχεδίου Κοσμήματος με θέμα «Νερό: Ρέουσες Αποχρώσεις – Σταγόνες Πολυτέλειας», τον οποίο διοργάνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Aργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) σε συνεργασία με τη ΔΕΘ-HELEXPO. Ο ρόλος του διαγωνισμού στην ανάδειξη του έργου νέων δημιουργών, αλλά και της καλλιτεχνικής εμπειρίας καταξιωμένων επαγγελματιών ήταν και φέτος κομβικός. Η κατηγορία των σπουδαστών αριθμούσε 41 συμμετοχές με 53 έργα και η κατηγορία των επαγγελματιών 6 συμμετοχές με 6 έργα.

Στην κατηγορία των σπουδαστών το 1ο Βραβείο απονεμήθηκε στον Κωνσταντίνο Παπαδημητρίου (από Ι.ΙΕΚ MOKUME ART STUDIES) για το έργο «Χορός στο κύμα» (σκουλαρίκια), το 2ο Βραβείο στη Μαρία Κουμάκη (από Ε.Ε.Σ. GALILEO) για το έργο «Δάκρυα της αυγής» (σκουλαρίκια) και το 3ο Βραβείο στην Αμαλία Κυπριώτη (από ΕΠΑΣ ΔΥΠΑ Ωραιόκαστρο) για το έργο «Νάρκισσος» (δαχτυλίδι).

Στην κατηγορία των επαγγελματιών Τιμητικό Βραβείο απέσπασε ο Ιωάννης Παπαγιανόπουλος για το έργο «Οι ψίθυροι του νερού» (περιδέραιο) και Τιμητικό Έπαινο οι Χρήστος Δημητρακόπουλος και Ελένη Αντώνη για το έργο «Ενώτια Αφθονίας» (σκουλαρίκια).

Η KOSMIMA αποτελεί τη μοναδική διοργάνωση του κλάδου στη Βόρεια Ελλάδα, στη γέννηση και εξέλιξη της οποίας έχουν διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο η Συντεχνία Χρυσοχόων Αργυροχόων Θεσσαλονίκης (ΣΧΑΘ), αλλά και ο Σύλλογος Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης (ΣΚΩΘ).

ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ «ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ»

Πολιτισμός, Τέχνες, Μυθολογία, Επιστήμες, Πόλεις-κράτη, Πόλεμοι και η μοναδική ιστορία των Αρχαίων Ελλήνων

Από 27 Σεπτεμβρίου 2025
Στο Περίπτερο 5 της ΔΕΘ

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας σκηνοθετεί και επιμελείται ένα εντυπωσιακό, διαδραστικό, θεματικό πάρκο, μια έκθεση αφιερωμένη στον αρχαίο ελληνισμό.

Με την ιστορική επιμέλεια του καταξιωμένου ιστορικού και ακαδημαϊκού κου Θάνου Βερέμη και την επεξεργασία των κειμένων από την επιστημονική ομάδα των εκδόσεων Κάκτος που εκδίδουν την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία.

Η μεγαλύτερη παραγωγή που έγινε ποτέ για την Αρχαία Ελλάδα είναι γεγονός και στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής της περιοδείας, μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε η πρεμιέρα της στην Βουδαπέστη και μετέπειτα στην Αθήνα, φιλοξενείται στη Θεσσαλονίκη, στο Περίπτερο 5 της ΔΕΘ!

Ένα μαγικό, διαδραστικό και εκπαιδευτικό ταξίδι στην αρχαιότητα “ανοίγει” τις πόρτες του και καλεί μικρούς και μεγάλους να θαυμάσουν από κοντά, μέσα σε μια υπερπαραγωγή 2.800m2, το μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και της μυθολογίας.

Ένα θεματικό πάρκο για τη Σπάρτη, την Αθήνα, τη Μακεδονία, την Τροία, τις Θερμοπύλες, τους Μεγάλους Φιλοσόφους, την Τέχνη, τις Επιστήμες, την Αρχιτεκτονική, τις Εφευρέσεις, την ιστορία των ελληνικών Μαθηματικών και Φυσικής, καθώς και πολλά άλλα.

Θαυμάστε από κοντά τα εντυπωσιακά αγάλματα του Άτλαντα, του Ηρακλή, της Αμαζόνας, του Αχιλλέα, του Λεωνίδα, του Μινώταυρου, του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Δία, της θεάς Αθηνάς, αλλά και υπερμεγέθης κατασκευές όπως ο Δούρειος Ίππος και η Τριήρης, το πολεμικό πλοίο, με το οποίο η Αθήνα κυρίευσε όλη τη Μεσόγειο!

Σε συνεργασία με το μεταπτυχιακό εργαστήριο του Πανεπιστημίου της Columbia βλέπουμε Αρχαίους Φιλοσόφους και Επιστήμονες να «ζωντανεύουν» μέσα από εφαρμογές ΑΙ και να μας μιλούν για τη ζωή τους και τα επιτεύγματά τους!

Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και καλύπτει όλη τη θεματική ύλη του μαθήματος της ιστορίας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση , αποτελώντας έρεισμα για υπενθύμιση και περαιτέρω δημιουργική ανακάλυψη τόσο για τη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί έχουν την δυνατότητα , εφόσον το επιθυμούν, να επιλέξουν σε ποιόν τομέα να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην ξενάγηση, ανάλογα με την τάξη που συνοδεύουν!

Μια υπερπαραγωγή της PlaceboEvents με συνδιοργανωτή τη ΔΕΘ-HELEXPO, που συγκεντρώνει για πρώτη φορά τις αιγίδες των: Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού – Υπουργείο Τουρισμού.

Διάρκεια ξενάγησης: 1.15’

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Δευτέρα έως Παρασκευή : 9.00 – 13.00
Σάββατο & Κυριακή: 10.00 – 20.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
14€ Γενική είσοδος
ΑΜΕΑ: Δωρεάν + 14€ ο συνοδός
39€ Πακέτο 3 ατόμων (3 x 13€)
50€ Πακέτο 4 ατόμων (4 x 12.50€)
60€ Πακέτο 5 ατόμων (5 x 12€)

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: Ticketservices.gr & – τηλεφωνικά: 2107234567
https://www.ticketservices.gr/event/arxaia-ellada/?lang=el

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
placeboevents2021@gmail.com
6972656648, 6974523147, 6973617926

Ελεύθερο Πάρκινγκ

Αναλυτικά οι τομείς της έκθεσης:
ΤΟΜΕΑΣ 1: Εισαγωγή στην Αρχαία Ελλάδα
ΤΟΜΕΑΣ 2: Πόλεις-Κράτη
Μυκήνες
Αθήνα
Σπάρτη
Μακεδονία
ΤΟΜΕΑΣ 3:Τέχνες &Πολιτισμός
ΤΟΜΕΑΣ 4:Φιλοσοφία,Επιστήμες& εφευρέσεις
ΤΟΜΕΑΣ 5:Μυθολογία
ΤΟΜΕΑΣ 6:Τροία
ΤΟΜΕΑΣ 7:Θέατρο

To εκθεσιακό πρόγραμμα Freskon Greece στην κορυφαία Διεθνή Έκθεση Φρούτων και Λαχανικών Fruit Attraction (30/09-02/10, Μαδρίτη)

48 επιχειρήσεις, συνεταιρισμούς και φορείς «αποβιβάζει» το εκθεσιακό πρόγραμμα Freskon Greece στην κορυφαία Διεθνή Έκθεση Φρούτων και Λαχανικών Fruit Attraction (30/09-02/10, Μαδρίτη)

Τις μεγάλες παραγωγικές και εξαγωγικές προοπτικές των ελληνικών φρούτων και λαχανικών, με 48 επιχειρήσεις, συνεταιρισμούς και φορείς, παρουσιάζει το εκθεσιακό πρόγραμμα, «Freskon Greece», στη Διεθνή Έκθεση Φρούτων και Λαχανικών Fruit Attraction, η οποία πραγματοποιείται στη Μαδρίτη στο διάστημα 30 Σεπτεμβρίου έως 2 Οκτωβρίου 2025.

Η φετινή αποστολή του Freskon Greece στη Fruit Attraction είναι η μεγαλύτερη που έχει διοργανωθεί μέχρι σήμερα. Οι 48 ελληνικές επιχειρήσεις, συνεταιρισμοί και φορείς, που συμμετέχουν στο εθνικό περίπτερο, εκπροσωπούν ένα ευρύ φάσμα του αγροδιατροφικού τομέα, ενώ το “παρών” δίνουν και τέσσερις Περιφέρειες (Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρος, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και Αττική).

Σύμφωνα με τα στοιχεία των διοργανωτών, η Fruit Attraction του 2025 θα ξεπεράσει τα 70.000 τ.μ. επιφάνειας εκθεσιακού χώρου, με περισσότερους από 2.300 εκθέτες από 150 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.

Το εκθεσιακό πρόγραμμα «Freskon Greece» αποτελεί πρωτοβουλία της Διεθνούς Έκθεσης Φρούτων και Λαχανικών, «Freskon», η οποία διοργανώνεται από τη ΔΕΘ-HELEXPO στη Θεσσαλονίκη και είναι ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα της αγοράς φρούτων και λαχανικών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Στόχος του είναι η οργάνωση και παρουσίαση ελληνικών εταιρειών του κλάδου παγκοσμίως μέσα από ένα ιδιαίτερο concept.

Οι συμμετέχοντες στην αποστολή: https://www.freskongreece.gr/exhibitors-catalogue-madrit-2025/
Περισσότερες πληροφορίες για το Freskon Greece: https://www.freskongreece.gr/ και για τη Freskon: https://www.freskon-expo.gr/

228.974 επισκέπτες ανέβασαν στα… ύψη την 89η ΔΕΘ

Ο κόσμος στήριξε την επετειακή διοργάνωση, που τίμησε τα 100 χρόνια του εκθεσιακού φορέα

Ανέβασε για μία ακόμα φορά τον πήχη η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, προσελκύοντας στην 89η διοργάνωσή της από τις 6 έως τις 14 Σεπτεμβρίου 228.974 επισκέπτες. Ο συνδυασμός του φετινού επετειακού χαρακτήρα, καθώς συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από την ίδρυση του εκθεσιακού φορέα, της μεγάλης επιχειρηματικής παρουσίας τόσο από εταιρείες leaders στους κλάδους τους όσο και από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, της τεχνολογίας, της εκπαίδευσης, αλλά και του αυτοκινήτου που αποτέλεσε πόλο έλξης, πήρε ψήφο εμπιστοσύνης από τους χιλιάδες επισκέπτες. Μάλιστα, στη φετινή διοργάνωση, με δεδομένη την προσθήκη του θεματικού αφιερώματος JuniorLand την τιμητική τους είχαν οι οικογένειες με παιδιά, που αγκάλιασαν περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά την έκθεση. Παράλληλα, η 89η ΔΕΘ αποτέλεσε το επίκεντρο όλων των οικονομικών και πολιτικών εξελίξεων της χώρας, μια «προίκα» που η διοργάνωση διατηρεί στα 100 χρόνια ιστορίας του εκθεσιακού φορέα.

Το επετειακό στοιχείο της 89ης ΔΕΘ διέτρεξε όλη τη διοργάνωση και ταξίδεψε τον κόσμο στους βασικότερους σταθμούς της ιστορίας της εταιρείας. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκε αφιέρωμα στον έναν αυτόν αιώνα στο περίπτερο 16, όπου και προβλήθηκε για πρώτη φορά το ιστορικό ντοκιμαντέρ «ΔΕΘ. 100 Χρόνια Από το Σημείο Μηδέν» της Μηχανής του Χρόνου, το οποίο προσέλκυσε το ενδιαφέρον των επισκεπτών. Μάλιστα, και το Κυνήγι του Κρυμμένου Θησαυρού ήταν φέτος αφιερωμένο στα 100 χρόνια της ΔΕΘ-HELEXPO, με τους τρεις πρώτους νικητές να έχουν ήδη αναδειχθεί.

Με 1.100 εκθέτες, 33.000 τ.μ. εκθεσιακού χώρου και 11 θεματικές ενότητες, Ελλάδα και Επιχειρηματικότητα, Τεχνολογία-Έρευνα-Καινοτομία, Akademia, Ενέργεια-Κυκλική Οικονομία, Περιφέρειες-Γεύσεις από Ελλάδα, AutoThessaloniki, Cosmos-Διεθνείς Συμμετοχές, Δημόσιοι Φορείς-Οργανισμοί, Γαστρονομία-Διατροφή, Hobby Festival και Έπιπλα-Οικιακός Εξοπλισμός η 89η ΔΕΘ έγινε επί εννέα ημέρες σημείο συνάντησης πολλών διαφορετικών κλάδων. Μάλιστα, το AutoThessaloniki διοργανώθηκε για πρώτη φορά και ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Για πρώτη φορά διοργανώθηκε και το Youth Band Battle-Stage Z, ένας μουσικός διαγωνισμός σε συνεργασία με τη δισκογραφική Fine Records και με χορηγό επικοινωνίας την ΕΡΤ3, που έδωσε το βήμα σε 28 νεανικά συγκροτήματα από όλη την Ελλάδα. Οι 3 πρώτοι νικητές που θα αναδειχθούν μετά την απόφαση της κριτικής επιτροπής στις 22 Σεπτεμβρίου κερδίζουν: συμβόλαιο με τη δισκογραφική εταιρεία (1ο βραβείο), δημιουργία βιντεοκλίπ ενός τραγουδιού (2ο βραβείο), ζωντανή ηχογράφηση στο καινούργιο studio του 95.8 FM (2ο και 3ο βραβείο) και Live συνέντευξη στην ΕΡΤ3 (και τα 3 βραβεία). Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν επίσης την ευκαιρία  καθημερινής προβολής.

Από τα εκθέματα που έκλεψαν τις εντυπώσεις, οδηγώντας σε… ουρές καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, ήταν και το μονοθέσιο της McLaren Formula 1 Team, το οποία έφερε στην 89η ΔΕΘ ο ΟΠΑΠ, μέλος της Allwyn. Οι επισκέπτες, εκτός από το να φωτογραφηθούν με το μονοθέσιο, δοκίμασαν τις ικανότητές τους σε προσομοιωτές Formula 1, έβγαλαν αναμνηστικές φωτογραφίες σε ένα πρωτότυπο photobooth, φορώντας εικονικά τη στολή των πιλότων της McLaren και δοκίμασαν το face painting στα χρώματα της papaya.

Παράλληλα με την επέτειο των δικών της 100 χρόνων η ΔΕΘ-HELEXPO γιόρτασε στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ και τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη με μια μεγάλη συναυλία-αφιέρωμα στη σκηνή των Music Events Live. Η ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης» ερμήνευσε τα αθάνατα τραγούδια του σπουδαίου και διεθνούς φήμης συνθέτη συνοδεία των φωνών των Δημήτρη Μπάση, Ρίτας Αντωνοπούλου, Σοφίας Παπάζογλου και Άγγελου Θεοδωράκη. Επίσης, στο περίπτερο 6 το κοινό είχε την ευκαιρία να μάθει για τη ζωή του εκτοπισμένου στη διάρκεια της χούντας συνθέτη στη Ζάτουνα Γορτυνίας το 1968-69, για τους αγώνες του ενάντια στη δικτατορία, καθώς και για το σπουδαίο μουσικό έργο που συνέθεσε εκεί, με ορίζοντα τα εμβληματικά βουνά της Αρκαδίας. Κι όλα μέσω του ιστορικού ντοκιμαντέρ για τον ίδιο και τη Ζάτουνα, αλλά και των προβολών του Ψηφιακού Εικονικού Μουσείου Ζάτουνας, του πρώτου ψηφιακού Μουσείου του Μίκη Θεοδωράκη στη χώρα.

Στη σκηνή των Music Events Live όμως ανέβηκαν κατά τη διάρκεια της 89ης ΔΕΘ και ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής, που ξεσήκωσαν τους χιλιάδες επισκέπτες με τις ερμηνείες και τον ρυθμό τους.

Κατά τη διάρκεια της 89ης ΔΕΘ και στο πλαίσιο της συνεργασίας της ΔΕΘ-HELEXPO με τη Cigaret Cycle, συλλέχθηκαν από τους 31 Ειδικούς Κάδους που ήταν τοποθετημένοι στους χώρους του εκθεσιακού κέντρου 172.000 αποτσίγαρα. Από την ανακύκλωση τους θα προκύψουν: 9,50 κιλά λίπασμα, 30 κιλά πρώτη ύλη πλαστικού, ενώ το περιβαλλοντικό αποτέλεσμα είναι ότι σώθηκαν από ρύπανση 86.000 M3 (Κυβικά) γλυκού ή αλμυρού νερού.

Στενή συνεργασία στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ είχε η ΔΕΘ-HELEXPO με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επίσημη Τράπεζα της διοργάνωσης ήταν η ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, η ΔΕΗ ήταν ο Επίσημος Πάροχος Ενέργειας, η AEGEAN AIRLINES, Επίσημος Αερομεταφορέας, η NOVA, Επίσημος Τηλεπικοινωνιακός Πάροχος, η LANCOM, Επίσημο Κέντρο Δεδομένων/Πάροχος Διαδικτύου, το ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ, Επίσημος Συνεργάτης της 89ης ΔΕΘ, η AUTO HERTZ , Επίσημος Πάροχος Μετακινήσεων, η ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ, Επίσημος Υποστηρικτής της 89ης ΔΕΘ, η «Νύμφη» της ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΖΥΘΟΠΟΙΪΑΣ ήταν η Μπύρα της 89ης ΔΕΘ, ενώ τα Επίσημα Αυτοκίνητα της έκθεσης ήταν τα SKODA και VOLKSWAGEN από την KOSMOCAR. Η ΔΕΘ-HELEXPO ευχαριστεί επίσης τους φορείς και εταιρείες:

ΟΔΑΠ – Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων, Επίσημος Συνεργάτης 89ης ΔΕΘ

ΤΑΥΦΕ ΝΠΙΔ – ΤΑΜΕΙΟ ΕΦΑΠΑΞ ΠΑΡΟΧΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ, Επίσημος Συνεργάτης 89ης ΔΕΘ

ODYSSEY CYBERSECURITY, Συνεργάτης Κυβερνοασφάλειας

ΙΑΤΡΙΚΟ ΔΙΑΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, Ιατρικός Συνεργάτης

ICAP CRIF, Επίσημος Συνεργάτης της 89ης ΔΕΘ

TAXIWAY, Επίσημος Συνεργάτης Ασφαλών Μετακινήσεων

ΠΗΓΗ ΟΛΥΜΠΟΥ, Επίσημος Συνεργάτης Φυσικού Μεταλλικού Νερού

CAPSIS HOTEL, Επίσημος Συνεργάτης Φιλοξενίας

LIMOUSINES GREECE, Επίσημος Συνεργάτης VIP Μετακινήσεων

ΣΑΜΙΩΤΑΚΗΣ, Επίσημος Συνεργάτης CATERING

ΚΟΣΜΟΡΑΔΙΟ, Χορηγός Επικοινωνίας MUSIC EVENTS

ΕΟΤ, Συνεργάτης 89ης ΔΕΘ

ΟΠΑΠ ΑΕ με το μονοθέσιο της McLaren από την Formula 1, Συνεργάτης 89ης ΔΕΘ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΕΕΘ), Συνεργάτης 89ης ΔΕΘ

ENTERPRISE GREECE, Συνεργάτης 89ης ΔΕΘ

McCain Hellas, Χορηγός 89ης ΔΕΘ

ADVISABLE, Συνεργάτης Web App 89ης ΔΕΘ

OPHTHALMON SA, Συνεργάτης 89ης ΔΕΘ &

Όμιλος Εταιρειών ΚΑΤΡΑΔΗΣ ΑΕ, Χορηγός 89ης ΔΕΘ.

 

Η ΔΕΘ ανανεώνει το ραντεβού της για τις 5-13 Σεπτεμβρίου του 2026, στην 90η διοργάνωσή της, οπότε και κλείνει 100 χρόνια διοργανώσεων.

Στους ρυθμούς της 89ης ΔΕΘ η Θεσσαλονίκη από σήμερα και μέχρι τις 14 Σεπτεμβρίου

Επίσκεψη του πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, στη φετινή επετειακή διοργάνωση και συνάντηση με το δ.σ. της ΔΕΘ-HELEXPO

Η ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου Θεσσαλονίκης και η στενή σχέση της με την αναπτυξιακή προοπτική του εκθεσιακού φορέα και της πόλης βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής συνάντησης του πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, με το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΘ-HELEXPO στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην 89η ΔΕΘ κατά την πρώτη της ημέρα. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν επίσης ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, κ. Κωστής Χατζηδάκης, κλιμάκιο υπουργών, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, και η διοίκηση του Υπερταμείου.

Η διοίκηση της εταιρείας δια του προέδρου της, κ. Τάσου Τζήκα και του διευθύνοντος συμβούλου, δρος Κυριάκου Ποζρικίδη, παρουσίασε στον κ. Μητσοτάκη τα χαρακτηριστικά της φετινής επετειακής διοργάνωσης, που συμπίπτει με τη συμπλήρωση των 100 ετών από την ίδρυση της ΔΕΘ-HELEXPO το 1925, ενώ υπογράμμισε την πλήρη κάλυψη του εκθεσιακού χώρου, αλλά και τη μεγάλη συμμετοχή της επιχειρηματικής κοινότητας και μάλιστα και εταιρειών leaders στον κλάδο τους. Επίσης, έκανε αναφορά στην ανοδική πορεία των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας την τελευταία δωδεκαετία, αλλά και στη σημαντική προσπάθεια που έχει καταβληθεί για την προετοιμασία του εμβληματικού έργου της ανάπλασης της ΔΕΘ. Της συνάντησης προηγήθηκε αγιασμός για την έναρξη της 89ης ΔΕΘ, χοροστατούντος του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, κ. Φιλόθεου.

Η ξενάγηση στα περίπτερα

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στα περίπτερα της 89ης ΔΕΘ, ενώ περιηγήθηκε και στο επετειακό αφιέρωμα της διοργάνωσης, το οποίο έχει αναπτυχθεί στο περίπτερο 16 και αναδεικνύει τους δέκα σημαντικότερους σταθμούς στην πορεία των 100 αυτών ετών. Μεταξύ των σταθμών της επίσκεψης του πρωθυπουργού ήταν ο χώρος όπου εκτίθεται το μονοθέσιο της McLaren Formula 1 Team -που κλέβει ήδη τις εντυπώσεις του κόσμου- τα περίπτερα των υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Αθλητισμού, Υγείας και Παιδείας, αλλά και μεγάλων εταιρειών του ιδιωτικού τομέα.

Η κίνηση στο εκθεσιακό κέντρο είναι ιδιαίτερα αυξημένη από το πρωί, με τα 11 θεματικά αφιερώματα της 89ης ΔΕΘ να αποτελούν ήδη πόλο έλξης για τους επισκέπτες.

Η 89η ΔΕΘ, η οποία θα διαρκέσει έως τις 14 Σεπτεμβρίου, φιλοξενεί περί τους 1.100 εκθέτες σε εκθεσιακούς χώρους 33.000 τ.μ. Το ωράριο λειτουργίας της το Σαββατοκύριακο είναι 10:00 με 22:00.

Ίδρυση μη κερδοσκοπικoύ σωματείου με το όνομα «Φίλοι της ΔΕΘ»

Ιδρύθηκε μη κερδοσκοπικό σωματείο με το όνομα
«Φίλοι της ΔΕΘ» και 100 ιδρυτικά μέλη

Με την αφορμή του φετινού εορτασμού των 100 χρόνων από την ίδρυση της ΔΕΘ-HELEXPO, οι άνθρωποι που αγαπούν και στηρίζουν τον εκθεσιακό φορέα αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα μη κερδοσκοπικό σωματείο με την επωνυμία «Οι Φίλοι της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης» και τον διακριτικό τίτλο «Φίλοι της ΔΕΘ». Μάλιστα, ήδη 100 άνθρωποι της πόλης από όλους τους κλάδους και κοινωνικούς χώρους έχουν υπογράψει για την ίδρυση του σωματείου, ενώ κατά την ιδρυτική συνέλευσή του αναδείχθηκε πενταμελές προσωρινό διοικητικό συμβούλιο με πρόεδρο τον ομότιμο καθηγητή και πρώην πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, κ. Ιωάννη Χατζηδημητρίου, αντιπρόεδρο τον οικονομολόγο κ. Αλέξανδρο Τσαξιρλή, γραμματέα τη δικηγόρο κα Αικατερίνη Γκιθκοπούλου, ταμία τον πολιτικό μηχανικό Δρα Δημήτριο Κουρκουρίδη και μέλος την καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, κα Ροδούλα Τσιότσου.

Ο σκοπός του Σωματείου «Φίλοι της ΔΕΘ» είναι να λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της τοπικής κοινωνίας της Θεσσαλονίκης και της ΔΕΘ-HELEXPO, ενισχύοντας τη συνεργασία, την αλληλεπίδραση και την αμοιβαία υποστήριξη μεταξύ των δύο πλευρών.

Στόχοι του Σωματείου είναι:

-Να ενθαρρύνει και να διευκολύνει τη συμμετοχή των πολιτών, των συλλόγων, των επιχειρήσεων και των φορέων της Θεσσαλονίκης στις εκδηλώσεις, τις δράσεις και τα προγράμματα της ΔΕΘ-HELEXPO.

-Να προωθεί την αμφίδρομη ενημέρωση και επικοινωνία μεταξύ της ΔΕΘ-HELEXPO και της τοπικής κοινωνίας, μεταφέροντας τις ανάγκες, τις προτάσεις και τις προσδοκίες των κατοίκων προς τη διοίκηση της Έκθεσης.

-Να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την οργάνωση πολιτιστικών, κοινωνικών και εκπαιδευτικών δράσεων που ενισχύουν τη σχέση της πόλης με τη ΔΕΘ-HELEXPO.

-Να συμβάλλει στην προβολή της Θεσσαλονίκης και της πολιτιστικής της ταυτότητας μέσα από τη συνεργασία με τη ΔΕΘ-HELEXPO σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.

-Να υποστηρίζει δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και βιώσιμης ανάπτυξης που ωφελούν τόσο τη ΔΕΘ-HELEXPO όσο και την τοπική κοινωνία.

-Να ενισχύει τη διαφάνεια, τη συνεργασία και τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Η επίτευξη των παραπάνω στόχων του Σωματείου «Φίλοι της ΔΕΘ» θα πραγματοποιηθεί:

-Με την καταγραφή, μελέτη, ανάδειξη και προβολή της ιστορίας της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης ως θεσμού με πολιτιστική, κοινωνική και οικονομική σημασία, αλλά και τη διασύνδεσή της με την οικονομική και κοινωνική ιστορία της πόλης και της χώρας. Προς αυτή την κατεύθυνση θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης της ΔΕΘ και θα υλοποιήσει δράσεις για τη συμμετοχή των πολιτών στην ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως διεθνούς εκθεσιακού και συνεδριακού κόμβου.

-Μέσω δημιουργίας δομημένων καναλιών επικοινωνίας (π.χ. συναντήσεις, φόρουμ, ηλεκτρονικές πλατφόρμες) για τη μεταφορά προτάσεων και αναγκών της τοπικής κοινωνίας στη διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO και αντίστροφα.

-Με την ανάληψη πρωτοβουλιών για εκδηλώσεις πολιτιστικού, κοινωνικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με τη ΔΕΘ-HELEXPO. Μεταξύ των δράσεών του θα συμπεριλαμβάνονται η διοργάνωση πολιτιστικών, καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών εκδηλώσεων (εκθέσεις, συνέδρια, σεμινάρια, φεστιβάλ, θεατρικά, μουσικά δρώμενα κ.ά.) με αφορμή ή στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, αλλά και η δημιουργία και διαχείριση εκδόσεων, ψηφιακού αρχείου και οπτικοακουστικού υλικού σχετικού με την ιστορία και το μέλλον της.

-Μέσω συνεργασιών με φορείς της ΔΕΘ-HELEXPO για την προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς τοπικά, εθνικά και διεθνώς, π.χ. με τη διοργάνωση θεματικών εκδηλώσεων και εκθέσεων. Το Σωματείο «Φίλοι της ΔΕΘ» θα επιδιώξει τη συνεργασία με πολιτιστικούς φορείς, οργανισμούς, πανεπιστήμια και την τοπική αυτοδιοίκηση για την προώθηση της εκθεσιακής, συνεδριακής και πολιτιστικής ταυτότητας της Θεσσαλονίκης.

-Με τη συμμετοχή ή την πρωτοβουλία ανάληψης δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και βιωσιμότητας που ωφελούν την τοπική κοινωνία και τη ΔΕΘ-HELEXPO, ενσωματώνοντας τις έννοιες της βιωσιμότητας στις εκδηλώσεις και τα προγράμματα.

-Μέσα από θεσμοθετημένα πλαίσια συνεργασίας, ανοιχτή και ειλικρινή επικοινωνία, διαρκή ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να αναπτύσσεται κλίμα εμπιστοσύνης και αμοιβαίας υποστήριξης.

Αμέσως μετά την εκλογή διοίκησης θα μπορούν να εγγράφονται νέα μέλη.