Με αισιοδοξία βλέπει το μέλλον της η Θεσσαλονίκη, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικά έργα υποδομών, που, όταν ολοκληρωθούν, θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία και τον ρόλο της, όπως τονίστηκε στο πρώτο σημερινό πάνελ του Thessaloniki Helexpo Forum, «Η Θεσσαλονίκη, ευκαιρίες και προοπτικές».
Σε χρόνο ενεστώτα και όχι μέλλοντα γίνεται πλέον η σύζητηση για τα θέματα υποδομών της Θεσσαλονίκης, με τους στόχους δεκαετιών να μετουσιώνονται σε πράξεις σε διάστημα 14 μηνών, είπε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), κ. Θεόδωρος Καράογλου, από το βήμα του Thessaloniki Helexpo Forum. Έκανε μάλιστα ειδική αναφορά στα δύο Mega Projects, όπως τα χαρακτήρισε, που βρίσκονται σε εξέλιξη στην πόλη, την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ και το τεχνολογικό πάρκο 4ης Γενιάς «Thess INTEC».
«Το 2020 βάζουμε τέλος στην ατζέντα της δεκαετίας 1980 και του 1990. Ήρθε ο καιρός που δεν θα χρειαστεί να ακούσουμε τις ίδιες εξαγγελίες. Πλέον μιλάμε για έργα» τόνισε, σημειώνοντας πως είναι υποχρέωσή μας η Θεσσαλονίκη να γίνει όχι μόνο η πρώτη πόλη στην καρδιά μας, αλλά και στις προτεραιότητές μας.
Από την πλευρά της η βουλευτής και αναπληρώτρια Τομεάρχης Εσωτερικών/Μακεδονίας Θράκης ΣΥΡΙΖΑ, κα Κυριακή Μάλαμα, τόνισε πως η Θεσσαλονίκη έχει μεν ανάγκη από μεγάλα έργα, στην περίπτωσή της όμως ισχύει η ρήση ότι τα πιο μεγάλα έργα είναι αυτά που δεν φαίνονται, όπως η αναβάθμιση της σχολικής στέγης, η αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, η πρόσβαση σε καθαρό πόσιμο μερό και σε αξιόπιστο μεταφορικό έργο. «Τα μικρά και μεγάλα έργα δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά
μεταξύ τους. Είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη κάθε πόλης» τόνισε, σημειώνοντας πως δεν είναι πειστικό για τον κόσμο να εξαγγέλουμε φαραωνικά έργα ξανά και ξανά.
Μόνο μέσω της ολοκλήρωσης μεγάλων έργων υποδομών, που θα αλλάξουν τον τρόπο που λειτουργεί, αναπτύσσεται και εξελίσσεται, μπορεί να τρέξει μπρος η Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνο Ζέρβα. «Σκεφτείτε την πόλη με μετρό, με τη νέα περιφερειακή οδό, με βιώσιμες αστικές συγκοινωνίες, με μεγάλες αναπλάσεις εντός του αστικού ιστού, με την επέκταση της παλιάς παραλίας, το αεροδρόμιο, τη σύνδεση του λιμανιού με δίκτυα σταθερής τροχιάς και σκεφτείτε τις νέες δυνατότητες που δίνουν όλα αυτά τα έργα στους δημάρχους: πεζοδρομήσεις, αναπλάσεις, ένα καλαίσθητο αστικό περιβάλλον, ενεργειακή αξιοποίηση των απορριμμάτων…» τόνισε.
Σημείωσε επίσης πως οι πυλώνες διαχείρισης των προβλημάτων της Θεσσαλονίκης είναι τρεις: ο οικονομικός, το ανθρώπινο δυναμικό και οι διαδικασίες, με τον τελευταίο να είναι και ο πιο σημαντικός, ώστε να μην χαθεί χρόνος. Τόνισε δε πως ο δήμος Θεσσαλονίκης εργάζεται με επιμονή και έτσι θα συνεχίσει.
Πρόταση για τη δημιουργία ενός μεγάλου διαβαλκανικού κέντρου κυκλικής οικονομίας στη Θεσσαλονίκη κατέθεσε από το βήμα του Thessaloniki Helexpo Forum ο πρόεδρος ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Μιχάλης Γεράνης, κάνοντας μάλιστα γνωστό πως ετοιμάζεται ήδη ένα business plan. Ο κ. Γεράνης σημείωσε πως η Θεσσαλονίκη είναι ένας καμβάς όπου μπορούν να γίνουν ιδανικά πράγματα και υπογράμμισε πως η αυτοδιοικητική οικογένεια πήρε σημαντικές αποφάσεις για τη διαχείριση των απορριμάτων, καθώς τα απορρίμματα δεν έχουν χρώμα. «Δώσαμε τη δυνατότητα μέσα από τους ΧΥΤΑ να μην είναι η διαχείριση των απορριμάτων ένα ακόμα πρόβλημα, αλλά μια ευκαιρία για ανάπτυξη» εξήγησε.
Την ανάγκη της Θεσσαλονίκης να επανασυνδεθεί με τα Βαλκάνια, την τεράστια αυτή ενδοχώρα, υπογράμμισε από την πλευρά του ο εκδότης της εφημερίδας «Μακεδονία», κ. Παναγιώτης Καραμόσχος. «Ο χώρος της Θεσσαλονίκης είναι εδώ, είναι τα Βαλκάνια. Η Θεσσαλονίκη είναι το φυσικό κέντρο των Βαλκανίων»
σημείωσε, εξηγώντας πως πρέπει να γνωρίσουμε αυτές τις περιοχές, να φέρουμε κοντά τους ανθρώπους τους και να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο επιρροής. «Τριάντα χρόνια μιλάμε για τη Θεσσαλονίκη- πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Κάναμε ευχές, όνειρα. Δεν πραγματοποιήθηκε όμως τίποτα το ουσιαστικό» ανέφερε.
Στην τεχνολογία, τη βιομηχανία, τη μεταποίηση και στο να βλέπει κανείς μπροστά πρέπει να στηρίζεται το όραμα μιας ελληνικής οικονομικής ανάπτυξης, σημείωσε με τη σειρά του ο πρόεδρος του Thess INTEC, κ. Νίκος Ευθυμιάδης. Μάλιστα, αναφερόμενος στο Thess INTEC, τόνισε πως δεν ανακαλύψαμε τον τροχό, αλλά την ωριμότητα όλων μας να αξιοποιήσουμε τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα. Ο κ. Ευθυμιάδης ανέφερε επίσης πως στο τέλος του 2023, αν συνεχιστούν οι σημερινοί ρυθμοί και καθώς έχουν ανατεθεί τα βασικά έργα, θα έχουμε τις πρώτες εγκαταστάσεις επιχειρήσεων στο Thess INTEC. «Το εγχείρημα προχωρά πολύ πιο γρήγορα από ότι φανταζόμασταν κι αυτό δεν θα είχε συμβεί αν δεν ήταν προτεραιότητα της κυβέρνησης. Ελπίζω ότι θα συνεχίσει να είναι προτεραιότητά της» σημείωσε.
Το πάνελ συντόνισε ο δημοσιογράφος, κ. Φίλιος Στάγκος.
Το site του Thessaloniki Helexpo Forum είναι το https://www.thessaloniki-helexpo-forum.gr/, από το οποίο προβάλλονται live streaming όλες οι εργασίες.
Υποστηρικτές του Thessaloniki Helexpo Forum είναι οι εταιρείες και φορείς: FRAPORT, BAYER, OMΙΛΟΣ KOSMOCAR, AEGEAN AIRLINES, ALUMIL, ΡΑΕ (ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ), GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, DELOITTE, ΟΛΘ, OTS, MAZARS, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΚΕΕΕ), ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΦΟΔΣΑ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ,
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΣΠΑ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ (ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ), ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΔΕΗ, WIND & ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ.
https://www.helexpo.gr/pressoffice/sites/default/files/yfypoyrgos_esoterikon_makedonias-thrakis_k_theodoros_karaogloy.jpg, https://www.helexpo.gr/pressoffice/sites/default/files/panel-thessaloniki.jpg
16/09/2020 – 15:58