Στην εξέλιξη των μεγάλων έργων της Θεσσαλονίκης και στην αναπτυξιακή προοπτική που αυτά προσφέρουν στην πόλη αναφέρθηκε το πρώτο πάνελ της σημερινής ημέρας του 2ου Thessaloniki Helexpo Forum με θέμα «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Τα μεγάλα έργα και η αναπτυξιακή προοπτική», που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Σ.Κ. «Ιωάννης Βελλίδης», στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ.
Η Θεσσαλονίκη επανατοποθετείται στον γεωπολιτικό χάρτη και επαναπροσδιορίζει τον ρόλο της με πιο εξωστρεφή τρόπο, αξιοποιώντας τα μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει, όπως σημείωσε από το βήμα του 2ου Thessaloniki Helexpo Forum ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), κ. Σταύρος Καλαφάτης, μιλώντας για σημαντική εξέλιξη σε μια σειρά έργων το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα, τόνισε πως για πρώτη φορά φέτος δεν ακούστηκαν παράπονα για καθυστέρηση των έργων της Θεσσαλονίκης. Αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο μετρό, που βρίσκεται στην τελική του φάση και θα λάβει την τελική του μορφή το 2023, όπως είπε, στο στρατόπεδο του Παύλου Μελά, στο Μουσείο Ολοκαυτώματος, για το οποίο μπήκε το νερό στο αυλάκι, στο μεγάλο πρότζεκτ της ανάπλασης του Εκθεσιακού Κέντρου, στην ενοποίηση του θαλάσσιου μετώπου, αλλά και στην εξαγγελία για το νέο ογκολογικό νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης.
Για πληθωρισμό μεγαλόσχημων δηλώσεων των τοπικών αρχόντων για φαραωνικά έργα που εξαγγέλλονται και όταν τελειώσουν τα χειροκροτήματα μένουν στις καλένδες μίλησε από την πλευρά της η αναπληρώτρια τομεάρχης Μακεδονίας-Θράκης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, κα Κυριακή Μάλαμα. Μάλιστα, αναφερόμενη στην ανάπλαση της Πλατείας Αριστοτέλους πρότεινε οι φάκελοι που έχουν υποβληθεί στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό να τεθούν στην κρίση των πολιτών της Θεσσαλονίκης μέσω της διενέργειας τοπικού δημοψηφίσματος. Χαρακτήρισε επίσης το μετρό της Θεσσαλονίκης «γεφύρι της Άρτας» και άσκησε έντονη κριτική για τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου, κάνοντας λόγο για εμμονικό ενδιαφέρον της κυβέρνησης να τα αποσπάσει. Τέλος, πρότεινε το έργο της ανάπλασης της ΔΕΘ να ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Στην πόλη μάς απασχολεί ιδιαίτερα ότι πρέπει να γυρίσουμε σελίδα, να δώσουμε μάχη για την υλοποίηση των έργων που σχεδιάζονται, ανέφερε από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας, σημειώνοντας πως, αν δεν ολοκληρωθεί αυτή η γενιά των έργων, θα καταδικαστεί η πόλη σε μια μόνιμη υστέρηση. Σχολιάζοντας δε την πρόταση περί δημοψηφίσματος για την πλατεία Αριστοτέλους, τόνισε πως τα έργα και οι διαγωνισμοί δεν γίνονται με δημοψηφίσματα και πως ο Ελευθέριος Βενιζέλος δεν έκανε δημοψήφισμα για να φέρει τον Εμπράρ στη Θεσσαλονίκη. Ανέφερε μάλιστα χαρακτηριστικά πως, αν κάποιοι δεν αποδέχονται τις θεσμοθετημένες διαδικασίες, τότε απλά συζητούν για να καθυστερούν και για να μην γίνει τελικά τίποτα. Αναφερόμενος τέλος στο μετρό Θεσσαλονίκης, τόνισε πως η πόλη έχει βαρεθεί και οι πολίτες δεν αντέχουν άλλες καθυστερήσεις.
Την ιδιαίτερη σημασία της εξαγγελίας του πρωθυπουργού για την ανάπλαση και τον ενιαίο σχεδιασμό του παραλιακού μετώπου της πόλης υπογράμμισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη, κ. Ιγνάτιος Καϊτεζίδης. Τόνισε μάλιστα πως είναι κρίμα η Θεσσαλονίκη να μην μιμηθεί τη Βαρκελώνη και να μην ατενίζει αυτή την υπέροχη θάλασσα που διαθέτει, αλλά να της γυρίζει την πλάτη.
Στη δική του παρέμβαση ο πρόεδρος του ΕΕΘ, κ. Μιχάλης Ζορπίδης, τόνισε πως το Επιμελητήριο θέλει περισσότερο τουρισμό στη Θεσσαλονίκη, περισσότερο κόσμο, ενώ σημείωσε πως έχουμε μια ωραία πόλη, που δεν έχει ανάγκη να είναι σαν το Μαϊάμι, αλλά χρειάζεται έργα ουσίας. Για το μετρό τόνισε ότι μάλλον το ΕΕΘ θα επαληθευτεί στις προβλέψεις του πως δεν θα είναι έτοιμο πριν από το 2024, εξήρε τις προσπάθειες της ΔΕΘ-Helexpo για την ανάπλαση του Εκθεσιακού Κέντρου και ζήτησε οι πολιτικές εξαγγελίες των έργων να μην μείνουν μόνο στα χαρτιά και στις μελέτες.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του δ.σ. του Δημοσιογραφικού Συγκροτήματος «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΕ», κ. Παναγιώτης Καραμόσχος, σημείωσε πως έχουμε μπροστά μας μια εξαιρετικά δημιουργική τετραετία, ενώ τόνισε πως πρέπει να λειτουργήσουμε ένα καινούριο όραμα για τη Θεσσαλονίκη, η οποία δεν έχει εξελιχθεί σημαντικά τα τελευταία 30 χρόνια, υστερώντας τόσο έναντι του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού ανταγωνισμού.
Επίσημος Τηλεπικοινωνιακός Πάροχος της 85ης ΔΕΘ είναι η Wind, Επίσημος Αερομεταφορέας η Aegean, Επίσημος Χορηγός Μετακίνησης η Kosmocar, Επίσημος Πάροχος Ενέργειας η ΔΕΗ, Επίσημη Τράπεζα η Εθνική Τράπεζα, Μπύρα της 85ης ΔΕΘ είναι η «ΝΥΜΦΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» και υποστηρικτής με την προσφορά μασκών είναι η φαρμακαποθήκη ΛΙΑΦΑΡΜ. Χορηγός φιλοξενίας των συναυλιών είναι το ξενοδοχείο ΚΑΨΗΣ. Όσον αφορά το Thessaloniki Helexpo Forum υποστηρικτής είναι ο ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας και χορηγός η ΓΑΙΑ Επιχειρείν, ενώ η εταιρεία Farcom διαθέτει αντισηπτικά.
https://www.helexpo.gr/pressoffice/sites/default/files/panel_erga_thessalonikis_2.jpg, https://www.helexpo.gr/pressoffice/sites/default/files/panel_erga_thessalonikis.jpeg
15/09/2021 – 13:34