Σε ένα μείζον διεθνές εμπορικό πολυγεγονός εξελίσσεται η έκθεση FRESKON, η οποία στη δεύτερη διοργάνωση της από τις 21-23 Απριλίου 2016, συγκεντρώνει σχεδόν το 80% των εγχώριων διακινητών φρέσκων φρούτων και λαχανικών.
Η FRESKON, που υλοποιείται από τη ΔΕΘ-Helexpo, μετατρέπει το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης σε σημείο αναφοράς για την αγορά των φρέσκων φρούτων και λαχανικών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Με αυξημένα τα εκθεσιακά της μεγέθη κατά 30%, σε σύγκριση με την περσινή πρώτη διοργάνωση, στην FRESKON θα έρθουν 137 ξένοι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες και 210 εξειδικευμένοι εμπορικοί επισκέπτες με ομαδικά γκρουπ από γειτονικές χώρες.
«Η FRESKON έγινε διεθνής από την πρώτη περσινή διοργάνωση της. Αυτό το στοιχείο ενισχύεται ακόμη περισσότερο φέτος και μας εκπλήσσει ευχάριστα», επισήμανε κατά τη διάρκεια σημερινής συνέντευξης τύπου ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Τάσος Τζήκας.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, σημείωσε πως η FRESKON είναι πλέον ένα από τα πιο διεθνή γεγονότα του εθνικού εκθεσιακού φορέα. Στο πλαίσιο αυτό, συγκεντρώνει εκθέτες, που προέρχονται από πάνω από 25 χώρες. Συνολικά, 246 εκθέτες συμμετέχουν, ενώ έχουν προγραμματιστεί περίπου 2.500 επιχειρηματικά ραντεβού μεταξύ εκπροσώπων ελληνικών επιχειρήσεων και παραγωγών και των ξένων προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών, που προέρχονται από 31 χώρες.
Στην έλευση μίας σημαντικής επιχειρηματικής αποστολής από το Ιράν στάθηκε ο εκδότης του περιοδικού Φρουτονέα (που συνεργάζεται με τη ΔΕΘ-Helexpo στο πλαίσιο της FRESKON), κ. Παναγιώτης Ορφανός.
Η αποστολή από το Ιράν, που έρχεται στη FRESKON, αποτελείται από εκπροσώπους επτά λιανεμπορικών αλυσίδων και διακινητών φρέσκων φρούτων και λαχανικών, οι οποίοι αναζητούν εμπορικές συνεργασίες και μεταφορά τεχνογνωσίας.
Στις εργασίες του επικείμενου πρώτου συνεδρίου για τα Πράσινα Λαχανικά & το Σπαράγγι, το οποίο διοργανώνεται στο πλαίσιο της έκθεσης, αναφέρθηκε ο συντονιστής του κ. Χρήστος Κατσάνος.
Ο κ. Κατσάνος υπογράμμισε πως στο συνέδριο θα βρεθούν εξειδικευμένοι ομιλητές από τη Γερμανία, το Βέλγιο και την Ιταλία, ενώ θα παρουσιαστούν οι σύγχρονες διεθνείς τάσεις στα πράσινα λαχανικά και το σπαράγγι, ο ρόλος της συσκευασίας, οι καινοτόμες μορφές καλλιέργειας, οι απαιτήσεις των καταναλωτών, αλλά και τα προϊόντα εκείνα που δείχνουν να έχουν ένα ευοίωνο μέλλον.
Τις προοπτικές της FRESKON επισήμανε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo κ. Αλέξης Τσαξιρλής, σημειώνοντας πως στόχος είναι να συμπεριληφθεί στις 5-6 μεγαλύτερες εκθέσεις του κλάδου πανευρωπαϊκά. Ακόμη, υπογράμμισε πως η υλοποίηση της στη Θεσσαλονίκη έχει άμεση σχέση με την ανάπτυξη με επίκεντρο την πόλη νέων εμπορικών δικτύων προώθησης των ελληνικών φρέσκων φρούτων και λαχανικών προς τις ξένες αγορές.
Η project manager της έκθεσης FRESKON κα. Τόνια Νικολαΐδου, δήλωσε πως η έκθεση συμβάλλει στην αύξηση της εξωστρέφειας του κλάδου και στην προσέγγιση νέων αγορών.
Η έκθεση θα καλύψει συνολικά 12.000 τμ, δηλαδή τρία περίπτερα, ένα παραπάνω σε σχέση με πέρσι.
Οι εκθέτες της προέρχονται από την Ελλάδα, Βουλγαρία, Ισπανία, Ολλανδία, Αργεντινή, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Ινδία, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Καναδάς, Ν. Αφρική, Ν. Ζηλανδία, Ολλανδία, Τουρκία και Φιλανδία.
Ο ρόλος της FRESKON ως ενός σημαντικού ενδιάμεσου κρίκου ανάμεσα στην ελληνική παραγωγή φρέσκων φρούτων και λαχανικών και στις διεθνείς αγορές, αναδεικνύεται από δύο καινοτομίες.
H FreshCon Market, μία ειδική ενότητα, στο πλαίσιο της FRESKON, αποτελεί ένα επιχειρηματικό γεγονός, που έχει ως βασικό στόχο να φέρει σε άμεση επαφή μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ που ελέγχουν ένα σημαντικό δίκτυο διανομής με τους επαγγελματίες του αγροτικού
κλάδου, δημιουργώντας κατάλληλες προϋποθέσεις άμεσων συμφωνιών.
Οι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ των Βαλκανίων (Βουλγαρία, Ουκρανία, Π.Γ.Δ.Μ., Ρουμανία, Σερβία και Ελλάδα) θα είναι παρούσες και ήδη 15 σημαντικά λιανεμπορικά δίκτυα έχουν επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους.
Στην FreshCon Market κάθε ένα σούπερ-μάρκετ θα έχει δικό του stand και σ’ αυτό θα είναι εγκατεστημένοι οι αγοραστές των τμημάτων των φρέσκων φρούτων και λαχανικών από αυτές τις αλυσίδες.
Οι τελευταίοι θα πραγματοποιήσουν στοχευμένα και προγραμματισμένα ραντεβού με εκπροσώπους ελληνικών εταιρειών εμπορίας και διακίνησης φρέσκων φρούτων και λαχανικών, καθώς και με παραγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου.
Εκτός από τη FreshCon Market, κατά τη διάρκεια της FRESKON θα πραγματοποιηθεί το 1ο συνέδριο για τα Πράσινα Λαχανικά & το Σπαράγγι (το πλήρες πρόγραμμα στη διεύθυνση: http://freskon.helexpo.gr/el/2016_CongressLahanika_prgramme)
Οι παράλληλες εκδηλώσεις της FRESKON δεν σταματούν εδώ, καθώς στα περίπτερα 13 και 15 την ερχόμενη Παρασκευή και Σάββατο πολλοί ομιλητές θα αναλύσουν κρίσιμα ζητήματα της αγοράς φρούτων και λαχανικών.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την ερχόμενη Πέμπτη 21 Απριλίου, στις 18:30, στο περίπτερο 15 του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
Τέλος, να σημειωθεί πως όλες οι ποσότητες των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, που θα φέρουν οι εκθέτες στην FRESKON, θα διατεθούν μετά το πέρας της έκθεσης στον φορέα «Χαμόγελο του Παιδιού».