Με τρεις σημαντικές εκθέσεις, τη Detrop Boutique, την Artozyma και την «Ελλήνων Κόσμημα», κλείνει τον Φεβρουάριο η ΔΕΘ-Helexpo, που το επόμενο τετραήμερο θα βρίσκεται παράλληλα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, δίνοντας βήμα σε 654 επιχειρήσεις των τριών κλάδων.
Η Detrop Boutique και η Artozyma, που διοργανώνονται από τις 24 έως τις 26 Φεβρουαρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, καταλαμβάνουν φέτος εκθεσιακό χώρο που ξεπερνά τα 20.000 τετραγωνικά μέτρα, ενώ θα φιλοξενήσουν 190 ξένους εμπορικούς επισκέπτες (hosted buyers από 27 χώρες και ομαδικές συμμετοχές από τρεις).
Ειδικότερα, η Detrop Boutique έχει συγκεντρώσει 230 εκθέτες (επιχειρήσεις και βιομηχανίες τροφίμων από όλη την χώρα), μέγεθος αυξημένο κατά 30% σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση και αναπτύσσεται σε τέσσερα περίπτερα (8,9,10 και 12). Στην έκθεση συμμετέχουν εννέα Περιφέρειες της χώρας, η Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Θεσσαλίας, Βορείου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Πελοποννήσου, Νοτίου Αιγαίου, Στερεάς Ελλάδας και Κρήτης.
Οι παράλληλες εκδηλώσεις της Detrop Boutique, υπό τον τίτλο pairing experience, απαρτίζονται από τέσσερα διαφορετικά events, εκ των οποίων το πρώτο και μεγαλύτερο είναι τα Food Bars στο περίπτερο 9. Το δεύτερο event είναι η ενότητα Cheese & Wine στο περίπτερο 8, η οποία φέτος εμπλουτίζεται και με συνοδευτικά προϊόντα. Το τρίτο event είναι η «Γωνιά των Εκθετών», ένα ευρετήριο στην είσοδο του περιπτέρου 10, όπου θα παρουσιαστούν όλα τα συμμετέχοντα προϊόντα και οι παραγωγοί σε έναν φυσικό κατάλογο. Το δε τέταρτο event περιλαμβάνει ομιλίες και παρουσιάσεις από σεφ και ειδικούς για επίκαιρα θέματα της γαστρονομίας και των τροφίμων.
Από την πλευρά της η 8η Artozyma έχει προσελκύσει 86 άμεσους εκθέτες (αύξηση κατά 37% σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση) και 86 έμμεσους εκθέτες, συμμετοχές από το εξωτερικό (από Ρουμανία και Βουλγαρία), ενώ ο εκθεσιακός της χώρος έχει αυξηθεί κατά 55%. Η φετινή Artozyma φιλοξενεί ένα μεγάλο θεματικό αφιέρωμα στα προϊόντα χωρίς γλουτένη, λακτόζη, ζάχαρη, για vegan, δηλαδή όλα τα Free From… Η ενότητα των προϊόντων χωρίς γλουτένη αποτελεί καρπό της συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΘ-Helexpo και της Ελληνικής Εταιρείας Κοιλιοκάκης.
Η Artozyma φιλοξενεί παράλληλα ορισμένες από τις πιο σημαντικές εκδηλώσεις του κλάδου της αρτοποιίας, που είναι οι εξής:
-Το 3ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ψωμιού, που θα διαρκέσει τρεις ημέρες και θα αναδείξει για δεύτερη φορά την Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας, που αποστολή της θα έχει να αναδείξει έξω από τα σύνορα της χώρας μας τα αρτοποιήματα του ελληνικού παραδοσιακού φούρνου. Το 3ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ψωμιού διοργανώνεται από την GruppoFL σε συνεργασία με το Σωματείο Αρτοποιών Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος και με την αρωγή της ΔΕΘ-Helexpo. Αξίζει να αναφερθεί η εκδήλωση της Εθνικής Ομάδας Αρτοποιών για προϊόντα χωρίς γλουτένη.
-Το 24ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ζαχαροπλαστικής, που είναι η κορυφαία εκδήλωση των ζαχαροπλαστών της χώρας, η οποία φιλοξενείται για πρώτη φορά στην Artozyma. Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί υπό την οργανωτική ευθύνη της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ζαχαροπλαστών Ελλάδος και με τη στήριξη της ΔΕΘ-Helexpo, ενώ θα φιλοξενήσει και την γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας.
-H ημερίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Τροφίμων με θέμα: «Αρτοποιία – Ζαχαροπλαστική – Παγωτό, Σύγχρονες Τάσεις και Προοπτικές».
-Σεμινάρια με πολλά επίκαιρα ζητήματα όπως τα προζύμια ως λειτουργικός παράγοντας στην αρτοποιία και ο ρόλος τους στην διαμόρφωση οργανοληπτικών χαρακτηριστικών, οι εναλλακτικές γλυκαντικές ύλες στην αρτοποιία και ζαχαροπλαστική αλεύρου, τα γλυκά και παγωτά ελεύθερα ζάχαρης κα.
Εκτός από τις δύο εκθέσεις στη Θεσσαλονίκη, από τις 23 έως τις 26 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί στο εκθεσιακό κέντρο
Metropolitan Expo, στην Αθήνα, η «Ελλήνων Κόσμημα», η μεγαλύτερη έκθεση κοσμήματος και ωρολογίων της χώρας, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων-Κοσμηματοπωλών-Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ). Με συμμετοχή των δυναμικότερων brands της αγοράς, η έκθεση αναπτύσσεται σε 12.000 τμ. και φιλοξενεί 252 εκθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Οι ξένοι εκθέτες προέρχονται από Σουηδία, Κύπρο, Ιταλία, Γερμανία, ΗΠΑ και Τουρκία, ενώ η φετινή διοργάνωση συγκεντρώνει όλες τις νέες τάσεις και τα σχέδια σε κόσμημα και ρολόι, τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της παραγωγής κοσμήματος, καθώς και καινούργιες προτάσεις παρουσίασης κοσμημάτων.
Η συνέντευξη Τύπου
Τον συνεχή εμπλουτισμό των διοργανώσεων του εθνικού εκθεσιακού φορέα υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Τάσος Τζήκας, κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου ενόψει της έναρξης των τριών εκθέσεων. Τόνισε δε πως η εταιρεία γίνεται όλο και πιο ελκυστική, με αποτέλεσμα να απευθύνονται σε αυτή όσοι θέλουν να διοργανώσουν ή να αναδείξουν τις εκθέσεις τους.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, επισήμανε τη βαρύτητα των τριών διοργανώσεων, την πληθώρα των παράλληλων εκδηλώσεων, αλλά και τη στενή συνεργασία με τους φορείς για την επιτυχία τους.
Για σημαντική αύξηση των εκθετών της «Ελλήνων Κόσμημα» την τελευταία πενταετία, μετά τη συνεργασία της ΔΕΘ-Helexpo με ΠΟΒΑΚΩ έκανε λόγο με τη σειρά της η εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας, κα Ελένη Τεζαψίδου, η οποία σημείωσε πως επιβάλλεται να βρει το ελληνικό κόσμημα το δρόμο του προς το εξωτερικό.
Τη συνεχή άνοδο των μεγεθών της Artozyma υπογράμμισε η α’ αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, κα Ελισάβετ Κουκουμέρια, τονίζοντας μάλιστα πως δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού η διοργάνωση αναφέρεται στο φρέσκο ψωμί, σήμα κατατεθέν των αρτοποιών. «Το ψωμί είναι πολιτισμός. Και αυτό ήρθαμε να δείξουμε εδώ» σημείωσε.
Την πεποίθησή του ότι τα γλυκά είναι ο καλύτερος πρεσβευτής της Θεσσαλονίκης εξέφρασε ο πρόεδρος της Συντεχνίας
Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών της πόλης, κ. Μάριος Παπαδόπουλος. Ο ίδιος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη διοργάνωση του Πανελλήνιου Συνεδρίου Ζαχαροπλαστικής για πρώτη φορά στο πλαίσιο της Artozyma, στο οποίο θα βρεθούν 270 ζαχαροπλάστες από όλη την Ελλάδα.
Για τον πλούσιο σε εκθέσεις Φεβρουάριο μίλησε από την πλευρά του ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Αλέξης Τσαξιρλής, χαρακτηρίζοντας τον ως τον πιο δυνατό μήνα εκθεσιακά, με έξι διοργανώσεις, που συνολικά υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τους 200.000 επισκέπτες. Σημείωσε δε πως η δυναμική των εκθέσεων στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στη συνεργασία με τους φορείς.